فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۶۶۸۱

اتحاد جدید در صنعت خودروسازی ژاپن، همکاری هوندا، نیسان و میتسوبیشی

اتحاد جدید در صنعت خودروسازی ژاپن، همکاری هوندا، نیسان و میتسوبیشی

گزارش رسانه‌های آسیایی، از احتمال ایجاد یک اتحاد جدید در صنعت خودروسازی ژاپن بین هوندا، نیسان و میتسوبیشی خبر می‌دهد.

به گزارش تجارت نیوز،

گزارش رسانه‌های آسیایی، از احتمال ایجاد یک اتحاد جدید در صنعت خودروسازی ژاپن خبر می‌دهد. براساس این گزارش، اتحاد هوندا، نیسان و میتسوبیشی را در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود. هم‌اکنون هوندا و نیسان با یکدیگر کار می‌کنند و به زودی میتسوبیشی نیز به آن‌ها خواهد پیوست.

رقابت بین خودروسازان از هر زمان دیگری چالش برانگیزتر شده است. ظهور خودروسازان چینی که در زمینه خودروهای برقی پیشرو هستند، سهم بازار سایر شرکت‌ها را به مخاطره انداخته است. از سوی دیگر مقررات محیط‌زیستی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای روز به روز سخت‌گیرانه‌تر می‌شوند. خودروسازان چاره حل مشکل خود را در اتحاد می‌بینند. اتحاد هوندا نیسان اخیرا تشکیل شده است و به زودی میتسوبیشی نیز به جمع خودروسازان ژاپنی اضافه خواهد شد.

گزارش رسانه‌های مختلف درباره اتحاد جدید خودروسازی ژاپن

براساس گزارش شعبه آسیایی رسانه Nikkei، میتسوبیشی برای پیوستن به قرارداد بین هوندا و نیسان ابراز علاقه کرده است. طبق توافق اولیه هوندا و نیسان در ماه مارس، این دو شرکت تصمیم گرفته‌اند در زمینه پلتفرم‌های نرم‌افزاری خودرو، اجزای اصلی خودروهای برقی و اجزای مکمل آن‌ها با یکدیگر همکاری کنند. نیسان 34 درصد از سهام میتسوبیشی را در اختیار دارد،‌ بنابراین پیوستن میتسوبیشی به این اتحاد کاملا منطقی است.

خبرگزاری رویترز در گزارشی دیگر، ادعا می‌کند میتسوبیشی قرارداد همکاری و عدم افشای اطلاعات محرمانه را با هوندا و نیسان امضا کرده است. انتشار خبر اتحاد جدید در صنعت خودروسازی ژاپن، باعث شده است تا ارزش سهام هر سه شرکت افزایش یابد. سهام میتسوبیشی 6.3 درصد، نیسان 2.8 درصد و هوندا 2.6 درصد طی روزهای اخیر رشد کرده‌اند.

همکاری هوندا، نیسان و میتسوبیشی باعث کاهش هزینه‌های تحقیق و توسعه در سه شرکت خواهد شد. همچنین این اتحاد افزایش سرعت توسعه محصولات جدید آن‌ها را در پی خواهد داشت. هدف از ایجاد اتحاد جدید در صنعت خودروسازی ژاپن، مقابله با رقبای چینی است. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که نیسان و میتسوبیشی از سال 1999 میلادی با شرکت فرانسوی رنو نیز همکاری دارند.

همکاری هوندا، نیسان و میتسوبیشی نخستین اتحاد در صنعت خودروسازی ژاپن نیست. چندماه پیش تویوتا، مزدا و سوبارو برای توسعه نسل جدید موتورهای درون‌سوز قرارداد همکاری امضا کردند. همکاری خودروسازان ژاپنی با یکدیگر باعث می‌شود تا خودروهای اسپرت ژاپنی همچنان زنده باقی بمانند؛ خودروهایی که محبوب افراد بسیاری در سراسر جهان هستند.

منبع : دیجیاتو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.