فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۰۷۱۵

رمزگشایی از جای خالی این خودرو در طرح فروش ایران خودرو/ تکرار سرنوشت پژو پارس برای محصول پرطرفدار؟

رمزگشایی از جای خالی این خودرو در طرح فروش ایران خودرو/ تکرار سرنوشت پژو پارس برای محصول پرطرفدار؟

جدیدترین طرح فروش گسترده خودرو توسط ایران خودرو بعد از حذف سامانه یکپارچه خودرو، در شرایطی در حال برگزاری است که جای خالی یک محصول از سوی متقاضیان به شدت احساس می شود

به گزارش تجارت نیوز،

خانواده دنا هیچ نماینده ای در جدیدترین طرح فروش ایران خودرو ندارد تا دل متقاضیان حسابی برای اعضای این خانواده خودرویی تنگ شود. بررسی دور جدید فروش گسترده محصولات آبی های جاده مخصوص نشان می دهد این خودروساز پژو ۲۰۷ با گیربکس دستی و موتور TU5، پژو ۲۰۷ با گیربکس دستی و موتور TU3، تارا V1 پلاس با گیربکس دستی، تارا V4 LX با گیربکس اتوماتیک، هایما X7، هایما S5، هایما X7 پلاس، سورن پلاس بنزینی، رانا پلاس، دو محصول برقی شامل لونا GRE و بستیون NAT به همراه جدیدترین محصول تولیدی خود یعنی "ری را" را در دسترس متقاضیان قرار داده است. همان طور که مشاهدده می کنید مدیران ایران خودرو از هر خانواده خودرویی حاضر در سبد محصولاتی خود عضوی یا اعضایی را انتخاب کرده و در طرح فروش خود عرضه کردند اما خبری از اعضای خانواده دنا نیست.

خانواده دنا جز محصولات محبوب ایران خودرویی ها محسوب می شود که همواره چه در طرح های فروش و چه در بازار با اقبال مشتریان روبرو هستند. بررسی خبرنگار اقتصادنیوز از سبد محصولاتی ایران خودرو نشان می دهد این خودروساز در حال حاضر تمرکز خود را روی تولید دنا پلاس با گیربکس دستی ۶ سرعته و موتور EF7P و همچنین دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک و موتور توربو شارژ آپشنال قرار داده است. لیست قیمتی ایران خودرویی ها نشان می دهد در حال حاضر دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک و موتور توربو شارژ آپشنال با قیمتی حدود ۷۰۰ میلیون تومان در کارخانه، گران ترین محصول داخلی حاضر در سبد محصولات این خودروساز محسوب می شود.

البته خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص با تولید نخستین کراس اوور ایرانی و عرضه آن باعث می شود تا سرلیست جدول قیمتش تغییر کرده و "ری را" با قیمتی حول و حوش یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون، تومان جای دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک و موتور توربو شارژ آپشنال را تصاحب کند.

بعد از انتشار لیست محصولات عرضه شده توسط ایران خودرویی ها و غایب بودن اعضای خانواده دنا، زمزمه هایی مبنی بر به موزه فرستادن این خانواده خودرویی به گوش رسید. به گزارش اقتصادنیوز، برخی از متقاضیان معتقد بودند مدیران ایران خودرو در کنار افزایش تیراژ تولید خانواده تارا، مشغول سبک و سنگین کردن ایده حذف اعضای خانواده دنا از سبد محصولاتشان هستند.

دنا محصولی است که روی پلتفرم پژو ۴۰۵ گسترش یافت، بنابراین این خودرو به لحاظ پلتفرم چندان جدید محسوب نمی شود. اما ایران خودرویی ها طی سال هایی که از تولید دنا می گذرد همواره تلاش کردند تا با بروزرسانی انواع دناهای تولیدی زمینه را برای تدوام حضور این خودرو در سبد محصولاتی خود مهیا کنند. جدیدترین برنامه آبی های جاده مخصوص در این زمینه قرار دادن دنا در لیست ۸ محصول ارتقایافته ایران خودرو در شهریور ۱۴۰۲ است.

ایران خودرویی ها نشان دادند با تولید دنا پلاس با گیربکس دستی ۶ سرعته و موتور EF7P همچنین دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک و موتور توربو شارژ آپشنال در کوتاه مدت قصدی برای به موزه فرستادن خانواده دنا ندارند. به نظر می رسد این دو عضو خانواده دنا همچنان در میان سبد محصولات آبی های جاده مخصوص جای دارد. بنابراین دنا را نمی تواند خودرویی قلمداد کرد که بعد از خداحافظی بی سر و صدا با پژو پارس قرار است توسط مدیران ایران خودرو برای رفتن به موزه بدرقه شود. اما چه دلیلی باعث شده به رغم استقبال مشتریان، دنا جایی در سبد فروش ایران خودرو در دور جدید عرضه محصولات نداشته باشد؟ براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، به نظر می رسد آنچه سبب شده تا خانواده دنا از جدیدترین طرح فروش ایران خودرویی ها بعد از حذف سامانه یکپارچه خودرو خارج شود را باید در تعداد تعهد این خودروساز نسبت به عرضه اعضای خانواده دنا جست و جو کرد. برآورد می شود ظرفیت عرضه انواع دنا تا پایان سال جاری تکمیل باشد از این رو مدیران ایران خودرو تصمیم گرفتند تا پاس کردن تعهدات پیشین از عرضه دنا جدید خودداری کنند.

این اتفاق می تواند روی قیمت های بازاری دنا تاثیر منفی گذاشته و نمودار قیمت اعضای این خانواده خودرویی را در بازار صعودی کند.

منبع : اقتصادنیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.