فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۲۱۲۴

۲ خودروی جدید کیا در ایران پلاک ملی دریافت کردند

2 خودروی جدید کیا در ایران پلاک ملی دریافت کردند

2 خودرو جدید وارداتی کیا پلاک شد و آماده تخصیص به مشتریان است. دو خودرو جدید وارداتی کیا شامل خودرو کیا K۵ نسخه ۱.۵ لیتری و کیا سلتوس نسخه ۱.۴ لیتری پلاک ملی دریافت کرده است.

به گزارش تجارت نیوز،

براساس گزارش نماینده فروش و خدمات پس از فروش کیا در ایران، با دریافت پلاک ملی برای دو خودرو جدید وارداتی کیا باید شاهد تحویل این خودروهای وارداتی به مشتریان باشیم.

در ادامه مشخصات فنی خودروهای کیا K۵ نسخه ۱.۵ لیتری و کیا سلتوس نسخه ۱.۴ لیتری در شوروم نمایندگی که پلاک ملی بر روی آن نصب شده است را با یکدیگر مرور می کنیم:

مشخصات فنی خودرو کیا K۵ نسخه ۱.۵ لیتری توربو

کیا K۵ جدید به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ با توان تولید ۱۷۰ اسب بخار در دور موتور ۶ هزار مجهز است و ۲۵۳ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۲۲۰۰ تا ۴۰۰۰ هزار دور در دقیقه را از طریق یک گیربکس دو کلاچه ۷ سرعته DCT به محور جلوی خودرو منتقل می‌کند.

کیا K۵ توربو بر خلاف نسخه دو لیتری که به امکانات پایه مجهز بود از امکانات بسیاری برخوردار است که اتولایت، آئینه‌های برقی جمع شونده گرمکن دار، سانروف و سقف شیشه‌ای بخشی از امکانات در نمای بیرونی خودرو کیا K۵ است.

از دیگر امکانات کیا K۵ باید به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، صندلی برقی، شارژر وایرلس، سیستم صوتی JBL با صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی و دوربین ۳۶۰ درجه اشاره کنیم که برخی از آن‌ها مانند سیستم صوتی JBL در نسخه دو لیتری وجود نداشت.

وجود ایربگ‌های مختلف مانند ایربگ کناری و ایربگ پرده‌ای، کیا K۵ را از نظر ایمنی به یک خودرو ایمن تبدیل کرده است.

از دیگر امکانات کیا K۵ توربو باید به سیستم TPMS یا نشانگر باد تایرها، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کمک حرکت در سربالایی و سرپایینی، سیستم مدیریت پایداری خودرو، ترمز اضطراری اتوماتیک، فعال شدن فلاشرها همگام ترمز شدید و دوربین دید عقب اشاره کنیم.

خودرو کیا K۵ توربو در بخش امکانات ایمنی جدید یا دستیار کمک راننده هوشمند نیز به سطح قابل قبولی مجهز است.

از سیستم ADAS کیا K۵ هم می‌توانیم به سیستم جلوگیری از برخورد با عابرپیاده، سیستم حفظ خودرو بین خطوط، سیستم جلوگیری از انحراف خودرو، هشدار سطح توجه راننده در زمان رانندگی، سیستم کنترل نوربالا، سیستم هشدار خارج شدن از بین خطوط، سیستم هشدار مانع در عقب و جلو، هشدار فاصله از عقب و جلو در زمان پارک کردن خودرو، سیستم استارت و استاپ در زمان ترافیک اشاره کنیم که این خودرو را تبدیل به خودرویی مجهز کرده است.

مشخصات کیا سلتوس نسخه ۱.۴ لیتری توربو

کیا سلتوس توربو با یک پیشرانه ۱.۴ لیتری توربو GDI می‌تواند ۱۴۰ اسب بخار نیرو و گشتاور ۲۴۲ نیوتن متر را از طریق گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه به محور جلوی خودرو منتقل کند.

سیستم تعلیق کیا سلتوس در جلو از نوع مک فرسون و در عقب نیز از نوع اکسل محور پیچشی با فنر مارپیچ است که سواری نسبتا نرمی برای سرنشینان عقب فراهم خواهد کرد.

کیا سلتوس توربو بر خلاف نسخه تنفس طبیعی که تنها آپشن‌های پایه را عرضه می‌کرد به امکانات ایمنی و رفاهی زیادی مانند اتولایت، آئینه‌های برقی جمع شونده گرمکن دار، سقف شیشه‌ای مجهز است.

از دیگر امکانات کیا سلتوس باید به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، صندلی برقی، شارژر وایرلس، مالتی مدیا با صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی و دوربین ۳۶۰ درجه اشاره کنیم.

سیستم جلوگیری از برخورد با عابرپیاده، سیستم حفظ خودرو بین خطوط، سیستم جلوگیری از انحراف خودرو، هشدار سطح توجه راننده در زمان رانندگی، سیستم کنترل نوربالا، سیستم هشدار خارج شدن از بین خطوط، سیستم هشدار مانع در عقب و جلو، هشدار فاصله از عقب و جلو در زمان پارک کردن خودرو، سیستم استارت و استاپ در زمان ترافیک نیز بخش دیگری از امکانات کیا سلتوس است که در نسخه قبلی وجود نداشت.

 کیا سلتوس توربو همچنین به سیستم TPMS یا نشانگر باد تایرها، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کمک حرکت در سربالایی و سرپایینی، سیستم مدیریت پایداری خودرو، ترمز اضطراری اتوماتیک، فعال شدن فلاشرها همگام ترمز شدید و دوربین دید عقب مجهز است.

منبع: پرشین خودرو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.