فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۲۱۴۸

پیشنهادی جدید برای مقامات سیاسی؛ خودروی ۲۸ میلیاردی عربستانی‌ها زره‌پوش شد!

پیشنهادی جدید برای مقامات سیاسی؛ خودروی ۲۸ میلیاردی عربستانی‌ها زره‌پوش شد!

خودروهای زرهی در اشکال و اندازه‌های مختلفی وجود دارند. کادیلاک اسکلید و مرسدس‌بنز S کلاس کاندیداهای اصلی برای محافظت از سران کشورها هستند؛ اما احتمالاً در این بین حدس نمی‌زدید که لوسید ایر سافایر نیز به ناوگان این نوع خودروها بپیوندد.

به گزارش تجارت نیوز،

آمریکایی‌ها در جدیدترین پروژه خود به سراغ این لوسید ایر سافایر سفارشی رفتند و آن را سریع‌ترین وسیله نقلیه زرهی جهان می‌نامند. این خودرو با ۱۲۳۴ اسب بخار قدرت و شتاب صفر تا صد ۱.۸۹ ثانیه، مطمئناً سریع‌تر از هر خودروی زرهی است.

این لوسید ایر دارای قابلیت‌های ایمنی بسیاری است. این خودرو به‌جای شیشه، دارای زره شفاف لایه‌بندی شده سبک‌وزن است که می‌تواند گلوله تفنگ دستی ۰.۴۴ مگنوم را متوقف کند. یک ماده کامپوزیتی سبک‌وزن درها و پانل‌های بدنه را تقویت می‌کند و گفته می‌شود که ده برابر قوی‌تر و پنج برابر سبک‌تر از فولاد بالستیک است.

طبق گزارش‌ها، این ارتقاء تنها ۱۷۴ کیلوگرم به وزن کل سافایر اضافه می‌کند و آن را به وزن ۲۵۹۵ کیلوگرم می‌رساند. گروه US Armor، سازنده این خودرو می‌گوید که ایر سافایر زرهی هنوز هم می‌تواند به سرعت ۳۲۱ کیلومتر بر ساعت برسد.

خریدارانی که خواهان حفاظت بیشتر هستند می‌توانند مواردی مانند دستگیره‌های درب با شوک الکتریکی، پخش‌کننده‌های اسپری فلفل، حفاظت و تشخیص گاز سمی و زره‌های قوی‌تر با قابلیت توقف تفنگ‌ها و مواد منفجره با قدرت بالا را اضافه کنند؛ اما تمام ارتقاء به همین جا ختم نمی‌شود. گروه زرهی ایالات‌متحده فضای داخلی را با یک پکیج WiFi غیرقابل نفوذ تقویت می‌کند تا از شما در برابر هکرها محافظت کند.

لوسید ایر سافایر در حال حاضر از طرف کارخانه به قیمت ۲۵۰ هزار دلار عرضه می‌شود؛ اما گروه US Armor ایالات‌متحده ۴۷۵ هزار دلار (معادل ۲۸ میلیارد تومان) برای لوسید ایر زرهی خود می‌خواهد.

 

اخیرا صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی (PIF) در حال سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری در لوسیدموتورز است که به این خودروساز کمک ویژه‌ای برای تأمین هزینه‌های سرمایه‌ای جاری و سرمایه در گردش می‌دهد.  این سرمایه‌گذاری اخیر تنها چند ماه پس از تزریق یک میلیارد دلار دیگر از سوی سعودی‌ها انجام می‌شود، به این معنی که آنها اکنون حدود ۸ میلیارد دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده‌اند و تقریباً ۶۰ درصد آن را در اختیار دارند.

منبع : خبر آنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.