فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۲۱۹۳

بی‌ام‌و با عبور از تسلا، رتبه نخست فروش برقی‌ها در بازار خودرو اروپا را تصاحب کرد

بی‌ام‌و با عبور از تسلا، رتبه نخست فروش برقی‌ها در بازار خودرو اروپا را تصاحب کرد

بی‌ام‌و با عبور از تسلا در آمار فروش خودروهای الکتریکی طی جولای 2024، به پرفروش‌ترین برند الکتریکی در بازار خودرو اروپا تبدیل شد.

به گزارش تجارت نیوز،

کاهش فروش تسلا مدل Y و مدل 3 در بازار خودروهای برقی اروپا، باعث شده است تا بی‌ام‌و به پرفروش‌ترین خودروساز برقی قاره سبز تبدیل شود. بی‌ام‌و موفق شده است تا در ماه جولای 2024، تعداد 308 دستگاه خودرو برقی بیشتر از رقیب آمریکایی خود بفروشد و جایگاه خود را در بازار خودرو اروپا ارتقا دهد.

بی‌ام‌و در ماه گذشته میلادی، 14869 خودرو الکتریکی در سراسر اروپا فروخت. در سوی دیگر فروش تسلا طی ماه جولای 2024 با رکود مواجه شد و با کاهش 16 درصدی نسبت به ماه گذشته، به 9544 دستگاه رسید. ثبت نام تسلا مدل 3 طی ماه جولای کاهش 17 درصدی را تجربه کرد. 4694 دستگاه تسلا مدل 3 طی ماه جولای در قاره اروپا فروخته شدند.

پیشتازی بی‌ام‌و در بازار خودروهای برقی اروپا، با کاهش تمایل مشتریان به خرید این خودروها همراه شده است. فروش خودروهای برقی در اروپا طی جولای 2024 نسبت به جولای 2023، شش درصد کاهش یافت. به گفته تحلیل‌گران بازار، فقدان مشوق‌های دولتی و نگرانی خریداران بابت افت قیمت خودروهای برقی در بازار اتومبیل‌های کارکرده، از دلایل اصلی این کاهش فروش هستند.

پرفروش‌ترین خودرو برقی اروپا در ماه گذشته تسلا مدل Y بود. ولوو EX30 با فروش 6573 دستگاه در رتبه دوم قرار گرفت. رتبه سوم نیز به فولکس واگن ID.4 با فروش 5295 دستگاه رسید. کل بازار خودرو اروپا طی جولای 2024 در مقایسه با جولای 2023 حدود دو درصد رشد کرد. در این ماه 1.03 میلیون دستگاه خودرو در قاره سبز به فروش رسیدند که 54 درصد آن‌ها شاسی‌بلند بودند.

«فیلیپه مونوز» تحلیل‌گر موسسه اقتصادی جاتو داینامیکس (Jato Dynamics) در این باره می‌گوید: «مصرف‌کنندگان اروپایی اکنون به طیف وسیعی از گزینه‌ها در بازار خودرو دسترسی دارند. در این بین شاسی‌بلندهای اسپرت ترکیبی یا SUVها گزینه‌های راحت و مطلوب برای آن‌ها به شمار می‌آیند. تعدد شاسی‌بلندها و کراس‌اوورهای مقرون‌به‌صرفه در بازار اروپا، باعث شده است تا سلیقه مصرف‌کنندگان در این قاره به خودروهای شاسی‌بلند تغییر کند.»

داچیا ساندرو یا همان رنو ساندرو معروف خودمان با فروش 22398 دستگاه در ماه جولای 2024، پرفروش‌ترین خودرو اروپا لقب گرفت. فولکس واگن تی‌راک که اخیرا وارد بازار کشورمان شده است، با فروش 19254 دستگاه در رتبه دوم پرفروش‌ترین خودروهای بازار اروپا قرار دارد. تویوتا یاریس کراس نیز با فروش 17314 دستگاه در رتبه سوم است.

منبع : دیجیاتو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.