فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۳۴۷۶

برنامه تازه برای متقاضیان پژو پارس؛ خیال مشتریان راحت شد/ سوگلی جدید ایران خودرو در راه بازار

برنامه تازه برای متقاضیان پژو پارس؛ خیال مشتریان راحت شد/ سوگلی جدید ایران خودرو در راه بازار

اطلاعات کدال نشان می‌دهد ایران خودرو بی‌سر و صدا مشغول جبران افت تولید خانواده پژو است.

به گزارش تجارت نیوز،

تولید گروه سورن در پایان مرداد سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته رشد حدود ۷۵ درصدی را به خود می‌بیند. ایران خودرویی‌ها در پایان دومین ماه از تابستان امسال در مجموع حول و حوش ۳۶ هزار و ۳۵۰ دستگاه انواع سورن را در خطوط تولید خود تکمیل کرده‌اند. این تیراژ در مقایسه با مرداد ۱۴۰۲ از رشد نزدیک به ۱۵ هزار و ۵۰۰ دستگاهی حکایت دارد.

آبی‌های جاده مخصوص در پایان مرداد سال گذشته در مجموع حدود ۲۰ هزار و ۹۰۰ دستگاه انواع سورن تولید کردند. ایران خودرویی‌ها بعد از حذف خانواده پژو ۲۰۶ و همچنین پژو پارس با افت تیراژ تولید روبرو شدند و نتوانستند نمودار تولید خود را افزایشی کنند. بررسی‌های اقتصادنیوز نشان می‌دهد در میان محصولات حاضر در سبد محصولاتی این خودروساز در پایان پنجمین ماه از سال جاری به رغم اینکه همچنان خانواده پژو در صدر جدول تولید قرار دارد، اما تولید انواع پژو کاهشی حول و حوش ۳۸ درصدی را به خود دیده است.

خانواده سورن بعد از خانواده پژو رکورددار بیشترین تیراژ تولید است. نکته‌ای که درباره خانواده سورن جلب توجه می‌کند این است که خانواده خودرویی یاد شده بیشترین رشد تولید را در پایان مرداد ۱۴۰۳ به نام خود ثبت کرده است. این در حالیست که هیچ یک از محصولات تولیدی ایران خودرو در بازه زمانی یاد شده نتوانستند رشد حدود ۷۵ درصدی را تجربه کنند. به گزارش اقتصادنیوز، به نظر می‌رسد ایران خودرویی‌ها حساب ویژه‌ای روی تولید خانواده سورن باز کرده و تلاش می‌کنند افت تولید گروه پژو را با رشد تولید گروه سورن به نوعی جبران کنند. ایده‌ای که تا حدی موفق بوده و توانسته در مجموع نمودار تولید ایران خودرویی‌ها را صعودی کند.

ایران خودرویی‌ها برای اینکه بتوانند خانواده سورن را در سبد محصولاتی خود حذف کنند مجبور شدند تغییراتی در اعضای این خانواده خودرویی داده و آنها را با استانداردهای جدید تکلیفی سازمان ملی استاندارد منطبق کنند. آبی‌های جاده مخصوص در حال حاضر سورن پلاس با موتور XU7P، سورن بنرینی با موتور EF7 و همچنین سورن دوگانه سوز با موتور EF7 را در خطوط تولید دارند. سورن پلاس با موتور XU7P بعد از حذف پژو پارس تبدیل به گزینه اول ایران خودرو برای واگذاری به مشتریان پژو پارس شد.

به گزارش اقتصادنیوز، خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص برای به دست آوردن دل مشتریان پژو پارس حتی حاضر شد سورن پلاس بنزینی را به صورت قسطی واگذار کند. حال این سوال مطرح است که دلیل رشد حدود ۷۵ درصدی خانواده سورن، ایده جایگزین پژو پارس است؟ این احتمال وجود دارد که پس از واگذاری سورن به متقاضیان پژو پارس به تدریج شاهد کاهش تیراژ سورن باشیم. البته ایران خودرویی‌ها در جدیدترین طرح فروش خود نیز سورن پلاس بنزینی را به صورت گسترده عرضه کردند.

بررسی‌های اقتصادنیوز نشان می‌دهد آن طور که اطلاعات طرح فروش حکایت می‌کند سورن رکورددار عرضه در جدیدترین طرح فروش این خودروساز است. آبی‌های جاده مخصوص قصد دارند در مجموع حدود ۴۳ هزار دستگاه انواع سورن را از مسیر این طرح فروش در قالب فروش فوق العاده و پیش فروش روانه بازار کنند. بنابراین خیال متقاضیان سورن راحت باشد که ایران خودرو حساب ویژه‌ای روی اعضای این خانواده خودرویی باز کرده و قصد ندارد به این زودی‌ها تیراژ تولید سورن را پایین بیاورد. می‌توان گفت سورن تبدیل به سوگلی جدید ایران خودرو شده است.

منبع : اقتصادنیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.