فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۰۸۹۹

هشدار دولت به لوکس سواران/ این افراد پایشان به دادگاه باز می شود!

هشدار دولت به لوکس سواران/ این افراد پایشان به دادگاه باز می شود!

رئیس کل دیوان محاسبات به تازگی با اشاره به عدم اقدام وزارت اقتصاد در شناسایی املاک و خودروهای لوکس، هشدار داد که در صورت عدم همکاری این وزارتخانه، پرونده آن در دادسرا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش تجارت نیوز،

رئیس کل دیوان محاسبات، عدم شناسایی املاک و خودروهای لوکس و گران‌قیمت و همچنین عدم تعیین قیمت پایه برای اخذ مالیات از آن‌ها را به عنوان نوعی ترک فعل تلقی کرد و بیان داشت: به دلیل این ترک فعل، منابع پیش‌بینی شده برای سال ۱۴۰۲ از این بند قانونی به طور قابل توجهی کاهش یافته است. تمامی دستگاه‌های اجرایی موظفند که اطلاعات خود را به موقع و بدون هیچ‌گونه تأخیری به دیوان محاسبات کشور ارائه دهند.

در واکنش به این موضع دیوان محاسبات کشور، سازمان مالیاتی تاکید کرده است، طی سه سال گذشته (۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲) از مجموع ۷۸۲ هزار و ۳۲۳ خودرو لوکس شناسایی و گزارش شده توسط نیروی انتظامی به سازمان امور مالیاتی، تعداد ۵۶۶ هزار و ۷۵۳ مالک خودرو مشمول مالیات به ارزش حدود ۷ هزار میلیارد تومان(همت) شده اند.

از مجموع  ۵۶۶ هزار و ۷۵۳ مالک خودرو مشمول مالیات شده نیز تعداد ۲۳۵ هزار و ۶۱۷ مالک تاکنون نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام نموده اند که از آنان مبلغ۲.۵ همت (۴۲ درصد) وصول شده است.

اما در خصوص وصول نشدن کل مالیات متعلق به مالکان خودروهای لوکس باید در نظر داشت، از آنجایی که مجلس شورای اسلامی قانون گذار در جهت جلوگیری از تضییع حقوق مودیان، سازوکار اعتراض در هیات بدوی و تجدید نظر را پیش بینی کرده است، تعدادی از مالکان خودروهای لوکس به مالیات تعیین شده اعتراض دارندکه به این ترتیب وصول مالیات آنها به دوره های بعد موکول می شود.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.