کد مطلب: ۸۵۱۳۲۹

۹۸ درصد نیاز دارو در ایران تامین می‌شود

۹۸ درصد نیاز دارو در ایران تامین می‌شود

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور بخش دارو، درمان و سلامت را از توانمندی‌های ایران برشمرد و گفت: محققان ایرانی در بخش تجهیزات و فرآورده های دارویی ۹۸ درصد از نیاز دارویی کشور را تامین می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وونگ دین هوئه رئیس مجلس ویتنام که به ایران سفر کرده است با همراهی روح الله دهقانی فیروزآبادی از نمایشگاه دائمی دستاوردهای خانه فناوری و نوآوری ایران در تهران بازدید کرد.

دهقانی فیروزآبادی، حوزه دارو، درمان و سلامت را از توانمندی‌های ایران برشمرد و گفت: 98 درصد تجهیزات و فرآورده های دارو در ایران از نیاز داخلی کشور را تامین می‌کنند. تولید انواع واکسن ها از جمله چهار پلتفرم مستقل واکسن برای ‌کرونا از جمله این دستاوردها به شمار می رود و تمایل داریم در قالب شرکت های دانش بنیان فناور و نوپا همکاری و سرمایه گذاری مشترک داشته باشیم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: ایران در زمینه هوافضا نیز پیشرفت های خوبی داشته و علاوه بر این در حوزه الکترونیک و میکرو الکترونیک ظرفیت های خوبی دارد و از آنجایی‌که ویتنام نیز کشور توانمندی در زمینه میکروالکترونیک به شمار می رود می توانیم همکاری های خوبی را در توسعه محصولات هوشمند کشاورزی همچون پایش و مدیریت منابع انجام دهیم؛ امیدوارم با این عزم جدی بین دو طرف، همکاری های گسترده‌ و سازنده‌ای با محوریت شرکت‌های بزرگ مشترک دو کشور آغاز شود.

تجربیات و ظرفیت‌های ایران در حوزه فناوری

دین هوئهر رئیس مجلس ویتنام هم در این بازدید به ظرفیت‌های علمی و فناوری ایران اشاره کرد و خواستار تقویت همکاری‌ها در این حوزه بین دو کشور شد.

وی گفت: ایران و ویتنام ظرفیت خوبی در زمینه‌های مختلف از جمله انتقال فناوری در حوزه‌های نانوفناوری، هوافضا و نوآوری و کشاورزی دارند.

رئیس مجلس ویتنام افزود: مردم و دولت ویتنام برای علم و فناوری و پیشرفت های فناورانه ایران ارزش زیادی قائل هستند و امروز با بازدید از نمابشگاه دستاوردهای فناورانه ایران از نزدیک با این توانمندی آشنا شدیم.

دین هوئهر با بیان اینکه علم و فناوری یکی از حوزه‌هایی است که می تواند محور همکاری های دو طرف باشد، اظهار داشت: ایجاد یک مرکز نوآوری مشترک با تعریف پروژه های فناورانه می‌تواند زمینه ساز همکاری های فناورانه دو کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: همکاری مشترک ایران و ویتنام را می توانیم در قالب کمیسیون مشترک همکاری های ایران و ویتنام ادامه دهیم که رییس این کمیسیون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران است.

رئیس مجلس ویتنام از دهقانی فیروزآبادی دعوت کرد تا طی سفری به ویتنام با ظرفیت‌های علمی و فناوری این کشور آشنا و تفاهم‌نامه‌های همکاری منعقد شود. ویتنام در نظر دارد در زمینه علم و فناوری و اقتصاد دیجیتال گام‌های اساسی برای توسعه کشور بردارد.

براساس گزارش معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، امیرحسین میرآبادی رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری هم در سخنانی به ظرفیت‌های همکاری های مشترک فناورانه ایران و ویتنام اشاره کرد و گفت: ما ظرفیت ویژه ای را برای همکاری ایران و ویتنام باز می کنیم و امیدواریم در آینده ای نزدیک چهارچوب همکاری ایران و ویتنام را مشخص کنیم.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.