کد مطلب: ۸۷۸۳۴۲

سازمان ملل خبر داد:

نابودی ۱۰۰۰ خانه در غزه/ روایت سازمان ملل از حملات رژیم صهیونیستی

نابودی 1000 خانه در غزه/ روایت سازمان ملل از حملات رژیم صهیونیستی

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل با انتشار گزارشی اعلام کرد که حملات هوایی اسرائیل به غزه منجر به نابودی کامل دست‌کم 1000 خانه در این منطقه شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وبگاه القاهرة الاخباریه نوشت: «در گزارش کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل همچنین آمده است که در پی حملات اسرائیل به منطقه غزه دست‌کم 560 واحد مسکونی دیگر به طوری تخریب شده که دیگر قابلیت سکونت نداشته و همچنین 12 هزار 600 واحد مسکونی دیگر در اثر این حملات به طور جزئی آسیب دیده‌اند».

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در گزارش خود همچنین اعلام کرد که بمباران غزه توسط اسرائیل، مردم این منطقه را با کمبود شدید آب آشامیدنی، سوخت و لوازم و تجهیزات پزشکی مواجه کرده است.

طبق این گزارش؛ در غزه 13 بیمارستان وجود دارد که کمبود شدید سوخت و تجهیزات ضروری پزشکی این بیمارستان‌ها را تا حدودی غیرفعال کرده است.

کمیساریای سازمان ملل افزود: «محاصره شدید اسرائیل در غزه منجر به کاهش تأمین آب آشامیدنی در این منطقه شده است به طوریکه تنها 650 هزار تن آب برای منطقه‌ای که با توجه به جمعیتش به 2، 3 تن آب نیاز دارد، باقی مانده است».

این سازمان با اشاره به تخریب شدن سیستم‌های فاضلاب شهری افزود که فاضلاب‌ها به خیابان‌ها فرستاده می‌شود که این سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

در همین رابطه آژانس سازمان ملل نیز در گزارشی از پناه آوردن حدود 218 هزار و 600 فلسطینی به مدرسه آژانس امداد و نجات سازمان ملل در غزه خبر داد.

منبع: شفقنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.