فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۱۳۰۱۵۹

نشست صندوق بین‌المللی پول در مصر

نشست صندوق بین‌المللی پول در مصر

جلسه صندوق بین‌المللی پول به منظور بررسی توافقْ برای اعطای وام 12 میلیارد دلاری به مصر، روز یکشنبه با حضور وزیر دارایی و مقامات بانک مرکزی این کشور برگزار می‌شود.

به دنبال حل بحران تورم در مصر و توافق بر سر پرداخت وام از سوی صندوق بین‌المللی پول، روز یکشنبه نشستی در این کشور برگزار می‌شود. این نشست که با حضور وزیر دارایی و مقامات بانک مرکزی انجام می‌شود، قرار است تا 11 مِی ادامه پیدا کند.

پیش‌تر صندوق بین‌المللی پول هشدار داده بود، حل بحرانِ تورم در مصر، باید از اولویت‌هایِ سیاست‌گذاران مالی در این کشور باشد. جهاد ازعور، مدیر بخش خاورمیانه در این موسسه اعلام کرده بود: افزایش نرخ بهره از بهترین راه‌حل‌های عملی برای از بین بردن تورم در مصر محسوب می‌شود.

به نقل از بلومبرگ، در ماه نوامبر و در پی تصمیم ِبانک مرکزی در مصر، برای شناور نگه داشتنِ نرخ ارز، این کشور با افزایش 30 درصدی تورم مواجه شد. اظهارات ازعور باعث به وجود آمدن این حدس و گمان‌ها شد که صندوق بین‌المللی پول، بار دیگر خواستار بالا رفتن نرخ بهره در مصر است. در همین زمان اقتصاددانان اعلام کردند روند افزایش تدریجی قیمت‌ها در این کشور، می‌تواند منجر به بالا رفتن تورم شود.

تصمیم بانک مرکزی مصر مبنی بر عدم کنترل نرخ ارز در سوم نوامبر، موجب شد صندوق بین‌المللی پول، در نهایت با اعطای وام به مصر موافقت کند. مقامات رسمی معتقدند این امر منجر به افزایشِ اعتمادِ سرمایه‌گذاری در مصر می‌شود. در همان روز بانک مرکزی نرخ بهره را 14.75 درصد افزایش داد.

روز شنبه وزیر دارایی مصر به بلومبرگ گفت: انتظار می‌رود بخش دوم این کمک‌ها تا پایان ماه ژوئن پرداخت شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.