خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۱۳۰۶۴۴

پیش‌بینی‌ها در مورد تمدید توافق نفتی اوپک

پیش‌بینی‌ها در مورد تمدید توافق نفتی اوپک

مدیرعامل یک شرکت نفت و گاز در آمریکا اعلام کرد: ادامه توافق در مورد کاهش تولید از سوی کشورهای عضو اوپک، در شش ماه دوم سال 2017 قطعی است.

نشست اوپک، به منظور گفتگو بر سر ادامه توافق نفتی در شش ماهه دوم سال، 25 مِی در وین برگزار می‌شود. هارولد هَم (Harold Hamm) مدیرعامل یک شرکت نفت و گاز در آمریکا، در مصاحبه‌اش با سی‌ان‌بی‌سی اعلام کرد: علی‌رغم افت‌وخیز قیمت نفت در این مدت که دلیل آن تردید معامله‌کنندگان در مورد ادامه این توافق بوده است، تمدید قرارداد کاهش تولید به طور قطع از سوی اوپک صورت می‌پذیرد.

لازم به ذکر است، سال گذشته اعضای اوپک توافق کردند در شش ماه اول سال 2017، میزان تولید روزانه خود را به 1.2 بشکه کاهش دهند. یازده صادرکننده نفت دیگر از جمله روسیه هم با کاهش 558 هزار بشکه در روز، حمایت خود برای تقویت قیمت نفت و بازار را نشان دادند.

با انتشار خبر کاهش تولید از سوی روسیه و انجام یک نظرسنجی در مورد ادامه توافق نفتی اوپک، روز سه‌شنبه قیمت نفت 2 درصد کاهش یافت. در این مدت، کشورهای آمریکا، کانادا و لیبی برای جبران این کاهش، میزان تولید خود را بالا برده‌اند.

هارولد هَم با تاکید بر اینکه این توافق نفتی فقط شش ماه در جریان بوده است، اظهار داشت: ایجاد تعادل در بازار جهانی که دو سال عرضه بیش از حد داشته است، زمان زیادی می‌برد. وی با اشاره به اینکه تابستان نزدیک است، ادامه کاهش تولید برای برخی از کشورها را مشکل‌ساز دانست.

روز دوشنبه دونالد ترامپ اعلام کرده بود، به منظور بهبود زیرساخت‌ها، مالیات سوخت را افزایش می‌دهد. هارولد هَم در پاسخ به سوال خبرنگار سی‌ان‌بی‌سی در مورد اظهارات ترامپ گفت: اگر سرمایه‌گذاری تنها راه‌حل باشد، باید حتما این کار را انجام داد.

گفتنی است او مشاور ترامپ در زمینه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی انرژی، قبل از انتخابات آمریکا بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.