فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۱۳۱۳۳۹

زنگنه در افتتاحیه نمایشگاه نفت و گاز اعلام کرد:

ایران با اوپک همراهی می‌کند

ایران با اوپک همراهی می‌کند

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران اعلام کرد: ایران با هر تصمیمی که اعضای اوپک در انتهای ماه جاری مبنی بر تمدید و یا عدم تمدید قرارداد کاهش تولید بگیرند، موافقت می‌کند.

وزیر نفت ایران، روز شنبه در نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز در تهران، با اشاره به اینکه همه نشانه‎‌ها حاکی از تمدید قراداد کاهش تولید نفت توسط اعضای اوپک است اظهار داشت: ایران با اوپک همراهی خواهد کرد.

از زمانی که اعضای اوپک در نوامبر گذشته بر سر کاهش تولید نفت توافق کردند، قیمت آن دست‌خوش افت‌وخیزهای بسیاری شده است. روز جمعه، نفت خام برنت به پایین‌ترین قیمت خود طی پنج ماه گذشته رسید و با 14 درصد افت، به بشکه‌ای 46.64 دلار در آمریکا رسید.

زنگنه بدون اشاره به زمان خاصی افزود: انتظار می‌رود نفت به بشکه‌ای 55 دلار برسد.

نشست اعضای اوپک، 25 می در وین برگزار می‌شود و اعضای اوپک و غیراوپک در مورد تمدید قرارداد کاهش به رایزنی خواهند پرداخت.

نفت برنت، روز گذشته به بشکه‌ای 49.10 دلار رسید. این در حالی است، که در ماه نوامبر و پیش از انجام این توافق، نفت برنت با قیمت بشکه‌ای 50.47 معامله شد.

بر اساس این توافق، ایران به دلیل وجود تحریم‌ها اجازه داشت تولید خود را بالا ببرد. پس از برداشته شدن تحریم‌ها، تولید نفت ایران 34 درصد افزایش یافته است.

به گفته زنگنه، اکنون صادرات نفت ایران 2.5 میلیون بشکه در روز است. در ماه آپریل، ایران سومین تولیدکننده بزرگ اوپک بعد از عربستان سعودی و عراق بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.