خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۱۳۲۲۹۰

پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از رشد اقتصادی کشورهای آسیایی

پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از رشد اقتصادی کشورهای آسیایی

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی خود از رشد کشورهای آسیایی را در سال میلادی اخیر افزایش داده است. اما در عین حال تنش‌های ژئوپولتیکی و بی‌ثباتی‌های سیاسی داخلی را از جمله تهدیدهای کاهش‌دهنده این رشد دانست.

به نقل از یورونیوز، پیش‌بینی صندوق‌ بین‌المللی پول در سال 2017 از نرخ رشد کشورهای آسیایی، 5.5 درصد افزایش یافته است. این پیش‌بینی در اکتبر سال گذشته 5.4 درصد بوده است.

این نهاد مالی بین‌المللی، عواملی همچون تنش‌های ژئوپلتیک در منطقه و سیاست‌های اقتصادی حمایت‌گرایانه برخی دولت‌ها را از جمله عواملی دانست که می‌تواند چشم‌انداز اقتصادی آسیا را تهدید کند.

بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، افزایش متوسط سن جمعیت و کاهش بهره‌وری، از دیگر چالش‌هایی است که کشورهای آسیایی با آن مواجهند.

به طور کلی افزایش سن جمعیت در آسیا نسبت به اروپا و آمریکا از سرعت بیشتری برخوردار است. براساس این گزارش، در آینده تأثیر پیر شدن جمعیت در کشورهای آسیایی بر رشد اقتصادی - به خصوص در برخی از کشورهای این منطقه - قابل توجه خواهد بود.

صندوق بین‌المللی پول همچنین پیش‌بینی کرده است روند رشد اقتصادی در کشورهایی چون هند و کره رو به کاهش است.

در بخشی از این گزارش آمده است: از زمان وقوع بحران‌های مالی جهانی، رشد بهره‌وری و تولید در آسیا، در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافته از جمله آمریکا کاهش بیشتری داشته است. به طور کلی در کشورهای توسعه‌یافته منطقه آسیا و اقیانوسیه و همین‌طور چین، کاهش بهره‌وری بیش از دیگر کشورها رخ داده است.

این نهاد بین‌المللی در این گزارش بر سیاست‌های حمایت از تقاضا و اصلاحات ساختاری اقتصادی، در جهت سریع‌تر کردن روند رشد اقتصادی در کشورهای آسیایی تاکید کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.