کد مطلب: ۱۳۶۰۹۱

اجلاس گروه هفت در ایتالیا

اجلاس گروه هفت در ایتالیا

رهبران گروه هفت روز گذشته در سیسیلی ایتالیا گرد هم آمدند تا در نشستی دوروزه درباره موضوعاتی چون تغییرات آب‌وهوایی، مهاجرت، تجارت آزاد، امنیت و تروریسم با یکدیگر گفتگو کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، رهبران گروه هفت روز گذشته در سیسیلی ایتالیا گرد هم آمدند تا در نشستی دوروزه درباره موضوعاتی چون تغییرات آب‌وهوایی، مهاجرت، تجارت آزاد، امنیت و تروریسم با یکدیگر گفتگو کنند.

در اولین روز این اجلاس، این رهبران در واکنش به بمب‌گذاری اخیر در منچستر با بریتانیا ابراز همبستگی کردند و از شرکت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی خواستند با محتوایی که توسط افراط‌گرایان در فضای مجازی منتشر می‌شود، مقابله کنند.

آنها همچنین در بیانیه‌ای مشترک، ضمن تاکید بر تعهد اعضای گروه هفت به برنامه نشست سال 2016 در ژاپن، اعلام کردند: ما با تحقیق و تعقیب بی‌وقفه مرتکبان و حامیانِ اقدامات تروریستی، مبارزه با تروریسم را در اولویت قرار می‌دهیم.

گفتنی است، دونالد ترامپ موفق نشده است با دیگر رهبران گروه هفت بر سر مسائل آب‌وهوایی، تجارت آزاد و مهاجرت به توافق برسد.

این نخستین بار است که دونالد ترامپ، ترزا می، امانوئل مکرون و پائولو جنتیلونی بعنوان رهبران آمریکا، بریتانیا، فرانسه و ایتالیا در کنار رهبران آلمان، ژاپن و کانادا در این نشست حضور می‌یابند.

این اجلاس پس از آن تشکیل می‌شود که دونالد ترامپ، از ناتو به دلیل ناکافی بودن بودجه دفاعی این کشورها انتقاد کرده بود و سیاست‌های تجاری آلمان را «بد» ارزیابی کرده بود.

او اخیرا در نشست ائتلاف ناتو در بروکسل، نیز از کم بودن سهم بودجه دفاعی اعضای این ائتلاف انتقاد کرد.

ایتالیا آخرین توقفگاه از نخستین تور سفرهای خارجی دونالد ترامپ است.

منبع: الجزیره

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.