کد مطلب: ۱۳۶۶۳۷

وزیر امور خارجه آلمان:

اقدام‌های ترامپ در تعارض با منافع اروپاست

اقدام‌های ترامپ در تعارض با منافع اروپاست

وزیر امور خارجه آلمان با انتقاد از عملکرد ترامپ، سیاست‌های اتخاذشده توسط دولت آمریکا را در تعارض با منافع اتحادیه اروپا خواند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از سی‌ان‌ان، وزیر امور خارجه آلمان، زیگمار گابریل روز دوشنبه با تاکید بر اینکه اقدام‌های ترامپ مواضع غرب را تضعیف کرده است، مدعی شد، سیاست‌های اتخاذشده توسط دولت ایالات متحده آمریکا در تعارض با منافع اتحادیه اروپا است.

این در حالی است که کمتر از 24 ساعت قبل، آنگلا مارکل نخست‌وزیر آلمان گفته بود، اروپا دیگر نمی‌تواند روی هم‌پیمانان قدیمی‌اش از جمله انگلستان و اروپا حساب کند.

گابریل همچنین با اشاره به اینکه غرب نسبت به گذشته کوچک‌تر و ضعیف‌تر شده است، افزود: کسانی که حفاظت از محیط زیست برایشان بی‌اهمیت است، کسانی که در مناطق پُرتنش تسلیحات نظامی می‌فروشند و نمی‌توانند مسائل ایدئولوژیک را به شکلی دیپلماتیک حل کنند، صلح در اروپا را در معرض خطر قرار می‌دهند.

آلمان و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا با عملکرد ترامپ در هر دو اجلاس ناتو و گروه هفت، که هفته گذشته در بروکسل برگزار شد، غافلگیر شدند. او از اصل دفاع جمعیِ توافق‌شده توسط ناتو حمایت نکرد و با توافق پاریس که پیش‌تر توسط اوباما امضا شده بود، مخالفت کرد.

وزیر امور خارجه آلمان در سومین میزگرد برلین با موضوع مهاجرت و پناهندگان، با اشاره به سیاست‌های کوته‌بینانه دونالد ترامپ از دیگر کشورهای اروپایی درخواست کرد، قاطعانه مخالفت خود با دولت آمریکا را ابراز کنند و از انتقاد نهراسند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.