خبر مهم:

کد مطلب: ۱۳۸۷۴۹

مسدود شدن حساب‌ قطری‌ها در امارات

مسدود شدن حساب‌ قطری‌ها در امارات

بانک مرکزی امارات متحده عربی با صدور بخش‌نامه‌ای از بانک‌ها و موسسات مالی این کشور خواسته است، حساب‌های افراد حقیقی و حقوقی قطری را، که به گفته آنها به تامین مالی ترویسم می‌پردازند، بررسی و مسدود کنند.

بانک مرکزی امارات متحده عربی با صدور بخش‌نامه‌ای به بانک‌ها و موسسات مالی این کشور دستور داده است، حساب‌های افراد حقیقی و حقوقی قطری را، که به گفته آنها، به تامین مالی تروریسم می‌پردازند، بررسی و مسدود کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از بلومبرگ، بانک مرکزی امارات متحده عربی همچنین از بانک‌های خود خواسته است، بررسی‌ها در مورد 6 بانک بزرگ قطری و مشتریان دارای حساب در این بانک‌ها را تشدید کنند.

گفتنی است، هفته گذشته عربستان سعودی و برخی کشورهای عربی، قطر را متهم به تامین بودجه گروه‌های تروریستی در منطقه کرده و روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کردند.

قطر با رد کردن این اتهامات، اعلام کرده است، عربستان سعودی قصد دارد، کشورهای کوچک منطقه را از طریق این اقدامات، تحت کنترل خود درآورد.

عربستان سعودی روز جمعه با انتشار لیستی، افراد حقیقی و سازمان‌هایی که در اقدامات تروریسی دست دارند و احتمالا به قطر متصلند، معرفی کرد. این لیست که توسط بحرین، امارات و بحرین تایید شده است، شامل 12 سازمان و 59 شخص حقیقی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.