فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۱۳۸۹۱۳

وزیر اقتصاد قطر:

دلیلی برای نگرانی در مورد کاهش نرخ ریال وجود ندارد

دلیلی برای نگرانی در مورد کاهش نرخ ریال وجود ندارد

علی شریف العمادی، وزیر اقتصاد قطر، با کوچک شمردن بحران اخیر در خاورمیانه اعلام کرد: دلیلی برای نگرانی وجود ندارد و قطر ابزار لازم برای دفاع از اقتصاد خود را دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از بلومبرگ، به دنبال قطع روابط دیپلماتیک عربستان سعودی و چند کشور دیگر با قطر، وزیر اقتصاد این کشور، در مصاحبه‌ای اعلام کرد: دلیلی برای نگرانی وجود ندارد و قطر ابزار لازم برای دفاع از اقتصاد خود را دارد.

این در حالی است که این اقدام بی‌سابقه موجب شده است، شاخص بازار سهام قطر هفته گذشته 7.1 درصد سقوط کند و ارزش ریال قطر نیز در برابر دلار کاهش یابد.

گفتنی است، قطر بزرگ‌ترین صندوق ذخیره ارزی را در جهان دارد و سهام بسیاری از شرکت‌ها را کنترل می‌کند.

العمادی که رئیس هیات مدیره شرکت هواپیمایی قطر هم هست گفت: در حال حال حاضر حجم ذخایر ارزی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری ما معادل 250 درصد تولید ناخالص داخلی قطر است. دلیلی برای نگرانی مردم نسبت به اتفاقات اخیر وجود ندارد. ما در شرایط کنونی بسیار راحت هستیم و دولت نیازی به خرید اوراق ندارد.

وی با اشاره به تامین منابع مورد نیاز از طریق تنوع‌بخشی اظهار داشت: دوحه پیش‌تر نیازهای خود را از طریق کشورهایی نظیر استرالیا و برزیل تامین می‌کرد و در صورت نیاز از ترکیه، آسیای دور و اروپا نیز کالا وارد می‌کند. قطر آن‌قدر شریک دارد که بتواند نیازهای خود را برطرف کند.

او همچنین با مذموم خواندن اقدامات اخیر تاکید کرد: قطر تنها بازنده در این بازی نیست و اگر ما یک دلار ضرر کنیم آنها هم ضرر خواهند کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.