کد مطلب: ۱۳۹۵۱۹

آمازون هول‌فودز را خرید

آمازون هول‌فودز را خرید

شرکت آمازون در آمریکا، طی یک قرارداد به ارزش 13.7 میلیون دلار که تا پایان سال 2017 به انجام خواهد رسید، سوپرمارکت زنجیره‌ای «هول‌فودز» را خریداری کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت آمازون در آمریکا، طی یک قرارداد به ارزش 13.7 میلیون دلار که تا پایان سال 2017 به انجام خواهد رسید، سوپرمارکت زنجیره‌ای «هول‌فودز» را خریداری کرد.

تحلیل‌گران معتقدند، آمازون با خریداری این فروشگاه زنجیره‌ای مواد غذایی، می‌تواند تهدیدی برای سوپرمارکت‌های سنتی محسوب شود. سوپرمارکت‌های کوچک نه تنها باید با یکدیگر و با فروشگاه‌های بزرگ غیرسنتی از جمله وال‌مارت رقابت کنند، بلکه حالا شرکت آمازون با قدرت مالی بالا، از دیگر رقبای سرسرخت آنها خواهد بود.

آمازون با خریداری هول‌فودز می‌تواند محصولات غذایی ارگانیک را با کیفیتی بالا وارد بازار کند و مصرف‌کنندگان هم برای تهیه این مواد، مجبور به رفتن به سوپرمارکت نخواهند بود.

یک استراتژیست ارشد بازار گفته است، ادغام این دو شرکت قطعا به نفع سرمایه‌گذاران و سهام‌داران این شرکت و به ضرر رقبای آنها خواهد بود.

گفتنی است، هول‌فودز که به فروش کالاهای نسبتا گران‌قیمت معروف است، در چند سال اخیر با ورود رقبای بیشتر به عرصه خرده‌فروشی محصولات ارگانیک، با افت سهام مواجه شده بود.

هول‌فودز در سال 1978 تاسیس شده است. اما در سال‌های اخیر موفق به سبقت گرفتن از رقبای خود نشده بود، و از سوی بسیاری از سهام‌داران و سرمایه‌گذاران این شرکت مورد انتقاد قرار می‌گرفت.

این فروشگاه‌های زنجیره‌ای تحت نام تجاری هول‌فودز به فعالیت خود ادامه خواهند داد. دفتر مرکزی شرکت نیز در تگزاس باقی می ماند.

منبع: یورونیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.