خبر مهم:

کد مطلب: ۱۴۰۰۲۴

مدیرعامل شرکت قطر پترولیوم:

صادرات گاز به امارات را قطع نمی‌کنیم

صادرات گاز به امارات را قطع نمی‌کنیم

مدیرعامل شرکت قطر پترولیوم روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه الجزیره اعلام کرد: علی‌رغم قطع روابط دیپلماتیک امارات متحده عربی با قطر، صادرات نفت به این کشور را قطع نمی‌کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، دو هفته پس از قطع روابط دیپلماتیک برخی کشورهای عربی با دوحه، مدیرعامل شرکت قطر پترولیوم در مصاحبه خود با شبکه الجزیره اعلام کرد: به رغم قطع روابط دیپلماتیک امارات با دوحه و همین‌طور درج مفاد شرایط اضطراری در توافق دلفین، صادرات گاز به این کشور را قطع نمی‌کنیم.

وی در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه محاصره پیش‌آمده از سوی این کشورها شرایط اضطراری محسوب می‌شود، افزود: با قطع صادرات گاز به امارات ما به مردم این کشور آسیب می‌رسانیم. به همین دلیل در حال حاضر تصمیمی مبنی بر قطع صادرات گاز به این کشور نگرفته‌ایم.

گفتنی است، خط لوله گاز دلفین، میدان شمال بزرگ قطر را به امارات و عمان متصل می‌کند و روزانه حدود 2 میلیارد فوت مکعب گاز از دوحه به امارات منتقل می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت امارات هم پیش‌تر اعلام کرده بود، پیشی‌بینی نمی‌شود قطع روابط دیپلماتیک تاثیری بر قطع جریان انتقال گاز از قطر به امارات داشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.