فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۱۴۰۲۵۴

صندوق ثروت ملی قطر به بانک‌ها پول تزریق می‌کند

صندوق ثروت ملی قطر به بانک‌ها پول تزریق می‌کند

صندوق ثروت ملی قطر برای تقویت نقدینگی در این کشور، اقدام به تزریق پول به بانک‌های محلی کرده است.

صندوق ثروت ملی قطر برای تقویت نقدینگی در این کشور، اقدام به تزریق پول به بانک‌های محلی کرده است.

به گفته آگاهان، به دنبال قطع روابط دیپلماتیک برخی کشورهای عربی با قطر، این صندوق برای جلوگیری از صدمه دیدن بانک‌ها، دست به این اقدام زده است.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از بلومبرگ، پس از اینکه عربستان سعودی، امارات و بحرین سپرده‌های خود را از بانک‌های قطر خارج کردند، این صندوق اقدام به تزریق میلیاردها دلار پول نقد در بانک‌های این کشور کرده است.

هنوز مبلغ دقیق بودجه ارائه‌شده از سوی صندوق مشخص نیست.

گفتنی است، این صندوق پیش‌تر اعلام کرده بود، به طور مستقیم از بانک‌های قطر حمایت نخواهد کرد و هرگونه کمک مالی از سوی بانک مرکزی ارائه می‌شود.

قطع روابط دیپلماتیک از سوی عربستان، امارات، بحرین و مصر سه هفته پیش آغاز شد. و این کشورها برای افزایش فشار بر قطر که یکی از ثروتمندترین و بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ال‌ان‌جی در جهان است، بانک‌های این کشور را تحریم کردند.

لازم به ذکر است، این اولین بار نیست که صندوق ثروت ملی قطر به کمک بانک‌های قطر آمده است. در سال 2009 نیز این صندوق به منظور تقویت سرمایه و تامین بودجه پروژه‌ها، اقدام به خرید اوراق بهادار از بانک‌ها کرد.

پیش‌تر نیز برخی از بانک‌های قطری برای تقویت نقدینگی در این کشور نرخ بهره برای سپرده‌های ارزی را افزایش دادند.

هفته گذشته وزیر اقتصاد این کشور در مصاحبه‌ای اعلام کرد: جای هیچ‌گونه نگرانی نیست و قطر ابزار لازم برای دفاع از اقتصاد خود را دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.