خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۱۴۸۸۷۰

حامیان برگزیت:

بهای خروج از اتحادیه اروپا را می‌پردازیم

بهای خروج از اتحادیه اروپا را می‌پردازیم

حامیان برگزیت معتقدند، حتی به قیمت بیکار شدن و یا از دست دادن یکی از اعضای خانواده‌شان، مایلند این کشور از اتحادیه اروپا جدا شود.

در همه‌پرسی که ژوئن سال گذشته برگزار شد، از هر 5 انگلیسی، 3 نفر به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رای مثبت دادند. بر اساس یک نظرسنجی که اخیرا انجام شده، این حامیان معتقدند، علی‌رغم آسیب‎های اقتصادی که متوجه این کشور است، انگلیس باید از اتحادیه اروپا جدا شود.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از سی‌ان‌ان، این نظرسنجی که در مصاحبه با 5 هزار نفر انجام شده، نشان می‌دهد که 39 درصد از حامیان برگزیت معتقدند، در صورت از دست دادن شغل و یا حتی یکی از اعضای خانواده‌شان، بهتر است جدایی این کشور از اتحادیه اروپا انجام شود.

38 درصد از شرکت‌کنندگان، بیکاری و از دست دادن شغل را بهایی سنگین برای این سیاست‌گذاری‌ها دانسته‌اند. و 23 درصد باقی‌مانده هم مردد بودند.

52 درصد مردم انگلستان در رفراندوم سال 2016، موافق خروج انگلستان از اتحادیه اروپا بوده‌اند. اقتصاددانان می‌گویند، تا زمان جدایی رسمی این کشور از اتحادیه اروپا، کسب‌وکارها و اقتصاد این کشور دچار آسیب خواهد شد.

همچنین مطابق این نظرسنجی، 20 درصد از مخالفان برگزیت معتقدند، کاهش رشد اقتصادی این کشور و آسیب‌های اقتصادی، درسی خواهد بود برای سیاستمداران و حامیان این طرح.

موافقان برگزیت بر این باورند که جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا، میزان مهاجرت به این کشور را کاهش داده و باعث می‌شود انگلیس کنترل بیشتری بر امور خود داشته باشد.

از سوی دیگر مخالفان برگزیت معتقدند، جدا شدن انگلیس از اتحادیه اروپا، که بزرگ‌ترین شریک تجاری این کشور محسوب می‌شود، به رشد اقتصادی و همین‌طور ارز انگلستان آسیب می‌رساند.

لازم به ذکر است، بلافاصله پس از انجام همه‌پرسی سال گذشته، ارزش پوند به طرز چشمگیری کاهش یافت. رشد اقتصاد این کشور نیز در این مدت روند کاهشی داشته است.

انگلیسی‌ها در طول 50 سال اخیر، کمترین پس‌انداز را داشته‌اند و تهیه کارت‌های اعتباری در این کشور به بالاترین میزان خود در این چند دهه رسیده است. از سوی دیگر، افزایش دستمزدها روندی آهسته را تجربه کرده و شاخص اعتماد مصرف‌کننده نیز در حال کاهش است.

بر اساس مطالعات منتشرشده در روز سه‌شنبه، رشد اقتصاد کشورهای اروپا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، دو برابر رشد اقتصاد انگلستان بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.