فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۱۵۸۹۰۶

آسیب‌پذیری نظام بانکی آمریکا پس از طوفان‌های اخیر

آسیب‌پذیری نظام بانکی آمریکا پس از طوفان‌های اخیر

وقوع شرایط آب‌وهوایی شدید نظیر طوفان‌های اخیر در آمریکا آسیب‌پذیری بانک‌ها و نظام بانکی این کشور را بیش از پیش نمایان کرد.

در پی وقوع طوفان‌های شدید در آمریکا زیرساخت‌های بانکی در این کشور آسیب‌پذیر جلوه کردند به گونه‌ای که مردم در تامین پول نقد مورد نیاز خود و استفاده از کارت‌های اعتباری با مشکل مواجه شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز، به طور کلی یکی از بزرگترین مشکلاتی که در دو طوفان ایرما و هاروی مردم آمریکا را درگیر خود کرد بحران در انجام امور مالی خود از طریق درگاه‌های بانکی بود.

با توجه به اینکه بسیاری از اقتصادهای جهان در حال گذر به سوی ساختار اقتصادی بدون پول نقد هستند و عملا قرار است نقل و انتقالات بانکی و نظام‌های پرداخت مختلف جای نقل و انتقالات فیزیکی را بگیرند، اختلالات غیرمنتظره‌ می‌تواند به بروز بحران و توقف فعالیت‌های اقتصادی مردم منجر شود.

جریان مجازی پول در بازارهای مالی می‌تواند در صورت بروز اختلال در نظام‌های بانکی مختل شود. در پی وقوع طوفان‌ ایرما اتفاق مشابهی روی داد و عملا سیستم بانکی ایالت فلوریدا مختل شد.

در این ایالت شاهد آن بودیم که چندین روز نظام بانکی مختل شد و عملا پول نقدی که خانواده‌ها در جیب خود داشتند به اندازه‌ای نبود که بتواند نیاز آنها را در تامین مایحتاج خود فراهم کند و در نتیجه مردم فلوریدا با مشکل جدی در تامین منابع مالی برای خرید نیازهای خود روبرو شدند.

بنا به اعلام بانک مرکزی فدرال آمریکا این بانک باید 2.9 میلیارد دلار پول نقد به بانک‌های فلوریدا منتقل می‌کرد تا پس از بحران در این ایالت مردم می‌توانستند به پول نقد دسترسی داشته و عملا بخشی از مشکل پیش‌آمده ناشی از اختلالات بانکی را حل کنند.

طوفان ایرما خودپردازهای بانکی را از کار انداخت و پایانه‌های فروش بانکی را نیز از فعالیت بازداشت و در نتیجه مردم فلوریدا نتوانستند با کارت‌های اعتباری خود خرید کنند.

بسیاری از شعب بانک‌ها نیز عملا با وقوع طوفان تعطیل شد و به طور کلی نظام بانکی فلوریدا تا حدودی تعطیل شد. چند روز قبل از ورود ایرما به فلوریدا مردم این کشور برای دریافت پول به شعب بانک‌ها مراجعه کردند، چرا که می‌دانستند ورود طوفان به مختل شدن نظام بانکی و عملکرد کارت‌های اعتباری آنها منجر می‌شود.

البته گویا مقامات بانکی در فلوریدا می‌دانستند با بحران نقل و انتقال پول مواجه خواهند شد و تلاش کرده بودند پیش از ورود طوفان جریان پول نقد را در فلوریدا افزایش دهند چرا که در بحران مشابه 12 سال پیش طوفان کاترینا در لوئیزیانا منجر به اختلال در خدمت‌رسانی به مردم شد.

طوفان هاروی در تگزاس نیز بحران بانکی مشابهی را رقم زد چرا که بسته شدن راه‌ها و گیر کردن خودروهای حمل پول در سیلاب باعث شد تا مردم تگزاس نیز در دسترسی به منابع مالی و به دست آوردن پول نقد برای خرید‌های خود مشکل پیدا کنند.

اختلاف در نظام بانکی در ایالت‌های طوفان‌زده آمریکا تنها به زمان وقوع طوفان محدود نشده و عملا روزها پس از پایان طوفان نیز مردم آمریکا با اختلال در زیرساخت‌های بانکی این کشور مواجه بودند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.