خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۲۰۵۸۹۰

اقتصادهای فلاکت‌بار در سال ۲۰۱۸ را بشناسید

اقتصادهای فلاکت‌بار در سال 2018 را بشناسید

خبرگزاری بلومبرگ بر اساس ارزیابی خود از 66 کشور جهان، پیش‌بینی کرده است که عربستان در سال جاری میلادی، بیشترین سقوط را تجربه کند و به جمع 10 کشور دنیا از نظر بزرگ ترین شاخص فلاکت بپیوندد.

شاخص فلاکت بر اساس مجموع نرخ‌های تورم و بیکاری محاسبه می‌شود. ابداع کنندگان این شاخص معتقدند که هرچه مجموع این دو نرخ (تورم و بیکاری) کمتر باشد وضعیت اقتصادی و رضایت مردم در آن اقتصاد بیشتر می‌شود و هرچه این شاخص بیشتر باشد، رضایت کمتر خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق محاسبات بلومبرگ، ونزوئلا که چند سال است در رتبه اول فلاکت‌بارترین اقتصادهای جهان قرار دارد، طی امسال نیز این جایگاه را با اختلاف بیشتر حفظ خواهد کرد. پیش‌بینی شاخص فلاکت این کشور 1872 واحد است.

آفریقای جنوبی، آرژانتین و مصر نیز از این منظر با 33، 27 و 26 واحد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. طبق پیش‌بینی بلومبرگ، عربستان هم با ثبت شدیدترین سقوط به رتبه دهم خواهد رسید. چین نیز جزو کشورهایی است که سقوطی قابل توجهی را تجربه خواهد کرد.

از سوی دیگر، تایلند، سنگاپور، ژاپن و سوئیس کمترین نرخ فلاکت را در سال 2018 خواهند داشت.

در این گزارش، ایران جزو کشورهای بررسی شده نبوده است اما چنان چه با نرخ تورم 10 و بیکاری 12 درصد، شاخص فلاکت را برای کشور محاسبه کنیم، جزو کشورهای با وضعیت مناسب نخواهیم بود.

منبع: خراسان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.