کد مطلب: ۲۲۴۰۳۳

اروپا هم به جنگ تعرفه‌ها می‌پیوندد

اروپا هم به جنگ تعرفه‌ها می‌پیوندد

ایالات متحده در آستانه یک جنگ تجاری قرار دارد.

دولت ترامپ از پنجشنبه تعرفه‌های 60 میلیارد دلاری را بر واردات کالاهای چینی وضع کرده است. این تعرفه‌های پرچالش و بحث برانگیز قرار است از روز جمعه اجرایی شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این تصمیم برای تولیدکننده‌ها در هر دولتی می‌تواند شرایط تولید را سخت کند. تولیدکننده‌های بزرگ که فولاد بیشتری را به منظور ساخت موتورهای هواپیما، قطعات خودرو و مصالح ساختمانی مصرف می‌کنند، باید پول بیشتری در این شرایط پرداخت کنند. همینطور کشاورزان آمریکایی در مرکز این اتفاقات قرار می‌گیرند.

درحالی که چینی‌ها می گویند که ممکن است صادرات هدف این تصمیم باشد، اما محصولات کشاورزی به صورت تاریخی مورد علاقه طرفین بوده است.

پیش از اعمال تعرفه‌های تازه علیه چین، این کشور در ازای صادرات ماشین لباس شویی و پنل های خورشیدی سرمایه گذاری برای واردات ذرت از آمریکا انجام داده بود و آمریکا حدود یک میلیارد دلار ذرت را به چین در سال 2017 فروخته است.

چین حالا موظف است که این میزان صادرات را برای ایالت‌هایی مثل کانزاس که حدود نیمی از ذرت تولیدی صادراتی را برعهده دارند، انجام دهد که این می‌تواند به لحاظ مالی زیان بزرگی را برای این کشور به دنبال داشته باشد.

اتحادیه اروپا در واکنش به برنامه تعرفه‌ای ترامپ برای آلومینیوم و فولاد لیستی از صدها کالای تولید ایالات متحده را منتشر کرده که در پاسخ به تعرفه‌های بالای فولاد و آلومینیوم تعرفه‌شان افزایش می‌یابد. این امر می‌تواند به تعداد زیادی از ایالت‌های آمریکا که به خارج از کشور محصول می‌فروشند، ضربه بزند.

با این حال رابرت لایتزر نماینده تجاری ایالات متحده به کمیته سنا گفته است که اتحادیه اروپا، آرژانتین، کرده جنوبی و استرالیا مشمول این تعرفه‌ها نخواهند شد.

منبع: خبرآنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.