خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۲۹۹۱۲۴

مسامحه با بدهکاران بانکی اقتصاد هند را به گل می‌نشاند

مسامحه با بدهکاران بانکی اقتصاد هند را به گل می‌نشاند

صندوق بین‌المللی هند با ارائه 2 راهکار برای پایداری رشد اقتصادی هند اعلام کرد: در صورتی که این کشور به مسامحه و مدارا با بدهکاران بانکی ادامه دهد اقتصاد این کشور آسیب خواهد دید.

صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش بررسی وضعیت اقتصاد هند اعلام کرده این کشور با رشد تولید ناخالص داخلی ۷.۳ درصد در سال ۲۰۱۸ در زمره اقتصادهای با رشد سریع در جهان محسوب می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، صندوق بین‌المللی پول اشاره می‌کند این اتفاق مهم در اقتصاد هند به لطف اصلاحات اقتصادی به ویژه اصلاحاتی که در مالیات کالا و خدمات صورت گرفته، انجام شده است.

صندوق بین‌المللی پول در گزارش خود تاکید می‌کند که هند می‌تواند با اقداماتی باعث پایداری و افزایش این رشد اقتصادی بشود.

ضعف اقتصاد هند: با بدهکاران بانکی مدارا می‌کند

در این گزارش به نقطه ضعف‌های اقتصاد هند هم اشاره شده است که بانک‌های هندی هنوز با بدهکاران بدحساب مسامحه می‌کنند که این به ضرر اقتصاد هند است.

هنوز بسیاری از شرکت‌های هندی هستند که بدهی زیادی به بانک‌ها دارند و بانک‌ها با این نوع بدهکاران مدارا می‌کند.

IMF تأکید کرده است در صورت تداوم این روند سرمایه‌گذاری در این کشور تضعیف شده و رشد اقتصادی آینده هند آسیب‌پذیر خواهد شد.

راهکار صندوق بین المللی هند برای پایداری رشد اقتصادی هند

اما صندوق بین‌المللی پول راهکارهایی را برای اقتصاد هند اعلام کرده که معتقد است در این صورت نه تنها رشد اقتصاد فعلی این کشور پایدار می‌شود بلکه افزایش هم خواهد یافت.

راهکار نخست این است که این کشور در بانک‌های بخش عمومی سرمایه‌گذاری کند و وابستگی این بانک‌ها را به خارج کاهش دهد و همچنین اجازه دهد تعدادی از این بانک‌ها به بخش خصوصی واگذار شوند که در این صورت سیستم مالی آنها تقویت خواهد شد.

اقدام دیگر اینکه اصلاحاتی را در حوزه کشاورزی و کارگری انجام دهد که نتیجه آن مشارکت بیشتر زنان در اقتصاد این کشور خواهد شد.

صندوق بین‌المللی پول می‌گوید: در صورت انجام چنین اقداماتی از سوی هند رشد اقتصادی این کشور باثبات و پایدار خواهد شد و جوانان این کشور اشتغال بیشتری خواهند داشت.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.