خبر مهم:

کد مطلب: ۳۱۲۱۲۷

ایران بزرگ‌ترین خریدار سویای آمریکا شد

ایران بزرگ‌ترین خریدار سویای آمریکا شد

به دنبال تنش‌های تجاری میان چین و ایالات متحده، ایران به بزرگ‌ترین خریدار سویای آمریکا تبدیل شد. تنها در ماه آگوست، ایران حدود 13.2 درصد از سویای صادراتی آمریکا را خریداری کرده است.

به دنبال تنش‌های تجاری میان چین و ایالات متحده، ایران به بزرگ‌ترین خریدار سویای آمریکا تبدیل شد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از بیمکو، هر ساله در بازه زمانی اکتبر تا مارس، ایالات متحده، بزرگ‌ترین منبع اصلی تامین‌کننده سویای چین، 35.7 میلیون تن سویا به این کشور می‌فروشد. با این حال با شروع جنگ تجاری در ماه مارس، چین تعرفه‌های برخی محصولات کشاورزی وارداتی از آمریکا از جمله سویا را افزایش داد.

صادرات سویا به چین در هشت ماه نخست سال 2018 حدود 31 درصد و در ماه آگوست 95 درصد کاهش یافته است.

بر اساس گزارش بیمکو، طی هشت ماه اول سال جاری میلادی، آمریکا 7.84 میلیون تن سویا به چین صادر کرده که این میزان 3.54 میلیون تن از همین دوره در سال گذشته کمتر است.

در آگوست 2018 تنها 67 هزار تن سویا از آمریکا به چین صادر شده که این میزان کاهشی 95 درصدی را نشان می‌دهد.

حجم سویای صادراتی آمریکا به ایران از ژانویه 2016 تا جولای 2018 بیش از 82 هزار تن بوده، با این حال تنها در آگوست 2018، ایالات متحده 414 هزار تن به ایران سویا صادر کرده که این آمار حکایت از پنج برابر شدن صادرات سویای ایالات متحده به ایران دارد.

ایران تنها در ماه آگوست حدود 13.2 درصد از سویای صادراتی آمریکا را خریداری کرده است.

به نوشته مدیر تحلیلی بیمکو، دلیل اشتیاق قابل توجه و ناگهانی ایران برای سویای آمریکا هنوز مشخص نیست.

در این گزارش آمده که طی هشت ماه اول سال 2018، برزیل 50.9 میلیون تن سویا به چین صادر کرده است. حجم صادرات سویای برزیل به چین در هشت ماه اول سال 2017 حدود 44.1 میلیون تن بوده که این ارقام افزایش 6.8 درصدی صادرات سویای برزیل به چین را نشان می‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.