فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۳۱۹۷۵۳

خطر بانک‌های منطقه یورو را تهدید می‌کند

خطر بانک‌های منطقه یورو را تهدید می‌کند

بانک مرکزی اروپا اعلام کرد، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و بدهی‌های بد عواملی است که بانک‌های منطقه یورو را به شدت تهدید می‌کند.

بانک مرکزی اروپا در تازه‌ترین گزارش خود هشدار داده است که بانک‌های منطقه یورو در سال 2019 میلادی با دو خطر بزرگ یعنی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و بدهی های بد روبرو خواهند شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس این گزارش بانک مرکزی اروپا افزود: رشد اقتصادی منطقه یورو به خاطر نااطمینانی های موجود با کاهش روبرو شده است ولی ریسک های جهانی از جمله سیاست های حمایتی در عرصه تجارت بین المللی و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و مشکلات و بحران های اقتصادهای نوظهور باید به دقت زیر نظر گرفته شود.

بانک مرکزی اروپا اعلام کرد: ریسک های ناشی از شرایط اقتصادی و مالی منطقه یورو نسبت به سال گذشته کاهش یافته است ولی از سوی دیگر نااطمینانی های سیاسی و بدهی های بد بانکی افزایش یافته است. پایین نگه داشته شدن نرخ بهره نیز فشار زیادی را بر سود بانک‌های اروپایی وارد کرده است.

بانک مرکزی اروپا تاکید کرد: باید برای هر سناریویی درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا کاملا آماده باشیم. بدترین سناریوی احتمالی عدم توافق لندن و بروکسل بر سر مفاد برگزیت خواهد بود. آماده شدن برای تبعات احتمالی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا یکی از مهمترین اولویت های بانک مرکزی اروپا خواهد بود.

در عین حال بانک مرکزی اروپا به فشار خود بر بانک های منطقه یورو برای کاهش بدهی های بد ادامه خواهد داد.

منبع: سایت طلا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.