خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۳۳۶۷۶۵

قیمت طلا به ۱۲۵۸ دلار رسید

قیمت طلا به 1258 دلار رسید

قیمت طلا در معاملات امروز در نزدیکی بالاترین رقم 6 ماه گذشته یعنی ۱۲۵۸ دلار، باقی ماند. طلا روز گذشته تا 1266.4 دلار، بالاترین رقم از 26 ژوئن هم رسید.

قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی در نزدیکی بالاترین رقم 6 ماه گذشته یعنی ۱۲۵۸ دلار، باقی ماند.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از رویترز؛ قیمت طلا در معاملات امروز در نزدیکی بالاترین رقم 6 ماه گذشته که دیروز ثبت شده بود، باقی ماند.

روز گذشته به علت تحت فشار بودن ارزش دلار ناشی از چشم‌انداز نه چندان قوی نرخ بهره آمریکا و همچنین اقتصاد این کشور، قیمت طلا افزایش یافت و سرمایه گذاران از دارایی‌های پرریسک دوری کردند.

هر اونس طلا (معادل ۳۱.۱۳۲گرم) در اطراف 1258 دلار در نوسان است. این فلز گران‌بها روز گذشته بیش از یک درصد افزایش یافت. طلا روز گذشته تا 1266.4 دلار، بالاترین رقم از 26 ژوئن هم رسید.

قیمت طلا تاکنون طی این هفته 1.7 درصد افزایش یافته است.

به گفته تحلیلگران، «کاهش ارزش دلار با انتظارات برای افزایش کمتر نرخ بهره در سال 2019 همراه شده است که همچنان عامل اولیه تقویت قیمت طلاست».

تعهد فدرال رزرو برای حفظ هسته اصلی برنامه سیاست پولی انقباضی این بانک در روز چهارشنبه، علی‌رغم بلاتکلیفی رشد اقتصادی جهانی، بازارهای بورس را تکان داد و دلار را تحت فشار قرار داد و سبب شد تا بر جذابیت طلا برای سرمایه‌گذاران غیرآمریکایی افزوده شود.

استفان اینس، تحلیلگر بازار گفت: تضعیف دلار در برابر ین ژاپن، طلا در «موضع عالی» برای سرمایه‌گذاران قرار داد.

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان در روز پنجشنبه 0.34 درصد کاهش یافت و به 769.14 تن رسید.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.