کد مطلب: ۳۴۰۷۵۵

ریزش بورس‌های اروپایی در آغاز سال ۲۰۱۹

ریزش بورس‌های اروپایی در آغاز سال 2019

بورس‌های اروپایی سال ۲۰۱۹ را به دلیل نگرانی از کاهش رشد اقتصادی جهان، افزایش نرخ بهره در آمریکا و بی‌ثباتی سیاسی در این کشور با قرمزپوشی شروع کردند.

بورس‌های اروپایی سال ۲۰۱۹ را به دلیل نگرانی از کاهش رشد اقتصادی جهان ، جنگ تجاری، افزایش نرخ بهره در آمریکا و بی‌ثباتی سیاسی در این کشور با قرمزپوشی شروع کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از یورونیوز؛ شاخص «استاکس ایکس‌ای» که میانگین بورس‌های ۱۹ کشور عضو منطقه یورو را اندازه می‌گیرد با کاهش ۱.۹ درصدی بسته شد. در فرانسه شاخص «کک ۴۰» ۲.۵ درصد، در اسپانیا شاخص «ایبکس» ۲.۲ درصد و در ایتالیا شاخص بورس میلان دو درصد عقب نشستند. با توجه به تداوم کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی، گروه‌های معدنی، خودرویی، بانکی و نفتی در زمره زیان‌ده‌ترین نمادهای بورسی اروپا بودند. در آلمان شاخص «دکس» بورس فرانکفورت با زیان ۱.۶ درصدی به کار خود خاتمه داد.

در بورس‌های آسیایی، شاخص «هانگ‌سنگ» بورس هنگ‌کنگ ۳ درصد و شاخص «شانگهای کامپوزیت» چین ۱.۲ درصد ریزش داشتند.

در بازار کالا، بهای هر اونس طلا با ۰.۵ درصد افزایش به ۱۲۸۴.۶۵ دلار و هر اونس نقره با ۰.۱۵ درصد کاهش به ۱۵.۴۳ دلار رسید. نفت نیز سال ۲۰۱۹ را کاهشی شروع کرد به گونه‌ای که هر بشکه نفت خام برنت با ۰.۷۲ درصد کاهش به ازای ۵۳.۴۱ دلار و هر بشکه نفت اوپک با ۲.۱۹ درصد کاهش به ازای ۵۳.۹۲ دلار مبادله شدند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.