کد مطلب: ۳۸۲۶۶۵

مقابله‌جویی‌های هند و آمریکا / وزارت دارایی هند بر ۲۸ کالای وارداتی از آمریکا تعرفه وضع کرد

مقابله‌جویی‌های هند و آمریکا / وزارت دارایی هند بر 28 کالای وارداتی از آمریکا تعرفه وضع کرد

هند اعلام کرده که از امروز یکشنبه، بر 28 محصول ایالات متحده از جمله سیب، بادام و گردو تعرفه بالاتر وضع می‌کند.

هند اعلام کرده که از امروز یکشنبه، بر 28 محصول ایالات متحده از جمله سیب، بادام و گردو تعرفه بالاتر وضع می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از بی‌بی‌سی ، تعرفه‌های در نظر گرفته‌شده بر برخی کالاها تا 70 درصد است و گفته شده این اقدام هند در واکنش به امتناع آمریکا برای لغو تعرفه‌ها بر واردات فولاد و آلومینیوم از دهلی‌نو است.

در اوایل ماه جاری همچنین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برخی از امتیازات ویژه هند برای صادرات به آمریکا را لغو کرد.

وزارت دارایی هند در ژوئن سال گذشته خبر از وضع تعرفه 120 درصدی بر کالاهای آمریکایی داده بود، اما دهلی‌نو که به حل شدن اختلافات با آمریکا در قالب مذاکره امیدوار بود، اجرای این تعرفه‌ها را بارها به تعویق انداخت.

جمعه گذشته اما وزیر دارایی این کشور اعلام کرد، این تصمیم در جهت منافع عمومی گرفته شده است.

فهرست پیشین شامل 29 کالا بود که میگو یکی از این محصولات از فهرست جدید حذف شده است.

آمار و ارقام نشان می‎دهد، ارزش تجارت دوجانبه ایالات متحده آمریکا و هند در سال 2018 حدود 142 میلیارد دلار (111 میلیارد یورو) بوده و این رقم از سال 2001 تاکنون هفت برابر شده است.

اما حالا صادرات هند به ارزش 5.6 میلیارد دلار که پیش‌تر معاف از مالیات بود، با اقدامات جدید دولت ترامپ تحت تاثیر قرار گرفته است.

با این رقم، هند بزرگ‌ترین بهره‌مند از سیستم تعرفه ترجیحی با آمریکا در سال گذشته محسوب می‌شود. این صادرات شامل قطعات وسایل نقلیه، آلیااژهای فولادی، فلزات گرانبها، سنگ‌های ساختمانی، کابل‌های عایق، محصولات چرمی و سیم بوده است.

این اقدام تیم ترامپ در ادامه تصمیم آنها برای مقابله با آنچه که روابط تجاری ناعادلانه با سایر کشورها می‌خوانند، محسوب می‌شود.

تنش‌ها میان دو کشور از سال گذشته رو به افزایش بوده است. سال گذشته، آمریکا بر برخی از کالاهای وارداتی از هند از جمله آلومینیوم و فولاد تعرفه وضع کرد. هند نیز در اقدامی مقابله‌جویانه اعلام کرد، تعرفه‌ها بر کالاهای آمریکایی را افزایش خواهد داد.

از سوی دیگر، رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرده اگر هند خرید نفت از ایران را ادامه دهد، این کشور را تحریم خواهد کرد. دولت ایالات متحده همچنین هند را از خرید سیستم دفاع موشکی روسی S-400 منع کرده است.

خبر وضع تعرفه‌های هند بر کالاهای آمریکایی در حالی منتشر می‌شود که چند روز دیگر مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و همتای هندی‌اش در نشست G20 در کشور ژاپن دیدار می‌کنند.

انتظار می‎رود دونالد ترامپ و نخست‌وزیر هند نارندرا مودی نیز در این نشست مذاکراتی داشته باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.