کد مطلب: ۶۱۳۱۶۸

تعلیق معاملات سهام اورگرند/کمپانی می‌تواند بدهی‌هایش را پرداخت کند؟

تعلیق معاملات سهام اورگرند/کمپانی می‌تواند بدهی‌هایش را پرداخت کند؟

کمپانی ساخت و ساز املاک چینی اورگرند که ۳۰۰ میلیارد دلار بدهی دارد برای بار دوم نتوانست مبلغ تعیین شده خود را در مهلت مقرر پرداخت کند. این کمپانی در حال فروش دارایی‌های خود برای بازپرداخت بدهی‌های خود است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاملات سهام اورگرند چین روز دوشنبه به حالت تعلیق درآمدند. به گفته این کمپانی که تحت فشار مالی زیادی است بدون توضیح جزئیات اعلام کرد که تا انتشار اخبار داخلی این معاملات از سر گرفته نمی‌شوند.

اورگرند که مقروض‌ترین کمپانی جهان است در حال تلاش برای پرداخت ۳۰۰ میلیارد دلار بدهی خود است. این بدهی شامل ۲۰ میلیارد دلار اوراق قرضه بین المللی است. این شرکت فرصت پرداخت خود را در ماه گذشته از دست داد و به تازگی نیز از پرداخت ۲۵۵ میلیون دلار که موعد آن سه شنبه گذشته بود، ناتوان ماند. با این حال هر دو تا سه ماه دیگر فرصت باز پرداخت دارند.

این شرکت یک کمیته مدیریت بحران را با اعضای زیادی از شرکت‌های ساختمانی تشکیل داده و اعلام کرده است که به طور فعال با طلبکاران خود همکاری خواهد کرد.

رسانه‌های محلی اعلام کردند دولت محلی در جزیره تفریحی هینان چین روز ۳۰ام دسامبر به دلیل ساخت و ساز غیر قانونی، دستور تخریب ۳۹ ساختمان مسکونی در عرض ۱۰ روز را به اورگرند داده بود. مساحت این ساختمان‌ها که مشخصا متعلق به اورگرند هستند، ۴۳۵ هزار متر مربع است. اما این کمپانی از اظهار نظر در خصوص این مسئله خودداری کرد.

به نقل از رویترز، روز جمعه اورگرند اعلام کرد هر سرمایه گذار می‌تواند ماهانه به مدت سه ماه ۱۲۵۷ دلار به عنوان پرداخت اصلی دریافت کنند. این اقدام مهر تاییدیست بر فشار مالی این کمپانی.

به گفته برخی، بازار شاهد فروش دارایی‌های اورگرند برای بازپرداخت بدهی‌های خود است اما این روند زمان می‌برد. همچنین تخریب ساختمان‌ها در جزیره هینان اندک اعتمادی را هم که در این کمپانی برای خرید خانه باقی مانده است از بین می‌برد.

اورگرند اعلام کرد که ۹۱ درصد از پروژه‌های ساخت و ساز پس از سه ماه تلاش از سر گرفته شدند. اما باقی مانده آن‌ها به دلیل عدم توان مالی برای تهیه منابع و پرداخت حقوق پیمانکاران شکست خوردند.

سهام اورگرند سال گذشته ۸۹ درصد ریزش داشت. بخش خودروهای برقی این کمپانی صبح امروز شش درصد و بخش خدمات اورگرند سه درصد کاهش داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.