کد مطلب: ۶۳۲۱۸۴

پیامدهای قطع دسترسی روسیه به سوئیفت/ حملات روسیه به نفع دلار بود؟

پیامدهای قطع دسترسی روسیه به سوئیفت/ حملات روسیه به نفع دلار بود؟

قطع دسترسی بعضی از بانک‌های روسی  از سیستم پیام‌رسانی سوئیفت می‌تواند بر بازارهای مالی تاثیر بگذارد. تحریم‌های روسیه نیاز کشورها را برای ذخایر ارزی افزایش داده است و قیمت دلار در مقابل تمام ارزهای دنیا در حال افزایش است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تحریم‌های روسیه نیاز کشورها را برای ذخایر ارزی افزایش داده است و قیمت دلار در مقابل تمام ارزهای دنیا در حال افزایش است.

معامله‌گران در پی افزایش نقدینگی دلار هستند چرا که تحریم‌های بانک مرکزی روسیه و وام دهندگان در بازار جهانی بازتاب زیادی خواهد داشت. امکان دارد فدرال رزرو مجبور به دخالت در بازارهای جهانی شود. معاملات آتی آمریکا و اروپا کاهش یافتند. ارزها نیز از یورو تا راند آفریقا کاهش داشتند. نشانه‌های فشار بر بازارهای مالی اصلی در پی افزایش اسپرد قراردادهای بسیار کوتاه مدت یورودلاری قابل مشاهده است.

قطع دسترسی بعضی از بانک‌های روسی به سیستم پیام‌رسانی سوئیفت می‌تواند بر بازارهای مالی تاثیر بگذارد. زیرا پرداخت‌ها گم می‌شوند و اضافه برداشت‌های بزرگی صورت می‌گیرد. بانک روسیه بیش از ۶۴۰ میلیون دلار ذخیره ارز خارجی دارد که قسمت عمده آن در خارج از مرزهای روسیه است. بلومبرگ بدترین سناریو ممکن را برای روسیه در نظر گرفته بود. یعنی قطع دسترسی روسیه به تمام ذخایر خود در سایر کشورها به جز ذخایر طلا و یوان. منع دسترسی روسیه به سوئیفت می‌تواند این کشور را از لحاظ اقتصادی منزوی و اقتصاد آن را فلج کند. شبکه سوئیفت در سراسر جهان برای تراکنش‌هایی به ارزش هزاران میلیارد دلار استفاده می‌شود.

اروپا اولین تاثیرات حملات روسیه را با افزایش قیمت‌های انرژی متحمل می‌شود. تحریم‌ها بر رشد اروپا و چشم انداز رشد آمریکا تاثیر می‌گذارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.