کد مطلب: ۶۸۶۳۰۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ثروتمندترین زن آسیا در یک سال نیمی از دارایی خود را از دست داد

ثروتمندترین زن آسیا در یک سال نیمی از دارایی خود را از دست داد

ثروتمندترین زن آسیا در طول یک سال نیمی از ثروت خود را از دست داد. ثروتمندان جهان همگی به نوعی تحت تاثیر تورم حاکم بر بازارها قرار گرفته‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یانگ هویان که با عبور ثروت خالصش از مرز ۲۴.۱ میلیارد دلاری جایگاه ششمین زن ثروتمند جهان و ثروتمندترین زن آسیا را از سال ۲۰۱۹ کسب کرده بود، طی یک سال گذشته متحمل زیانی ۱۲.۴ میلیارد دلاری شده و ثروت خالص او به ۱۱.۳ میلیارد دلار رسید. ثروت او ۵۲.۵ درصد نسبت به سال گذشته سقوط کرده است.

به نقل از یورونیوز ، این زن ۴۰ ساله چینی مدیر هُلدینگ کانتری گاردن، شرکتی در زمینه ساخت و ساز است که در سال ۱۹۹۲ از سوی پدر او بنیان‌گذاری شد و از سال ۲۰۰۵ نیز یانگ هویان به جای پدر سهامدار ۶۰ درصد آن شد. درآمد این هلدینگ در سال ۲۰۲۱ حدود ۵۲۳ میلیارد یوان (۸۱ میلیارد دلار) بود.
اما فروش مسکن در چین طی ۱۱ ماه متوالی روندی نزولی داشت. چنان که از ۹ ماه پیش و با افشای بحران مالی اورگرند (Evergrande)، یکی از بزرگترین هلدینگ‌های انبوه‌ساز بخش خصوصی چین، افزون بر بازار مالی چین، سرمایه‌گذاران خارجی نیز با شوک مواجه شدند و رکود حاکم بر بخش مسکن چین آشکار شد.

پروژه‌های ساخت و ساز بسیاری از انبوه‌سازان چینی به دلیل توقف جریان ورودی ۲ هزار میلیارد یوان (۲۹۶ میلیارد دلار) وام مسکن به این صنعت، ناتمام ماند. در این میان هُلدینگ کانتری گاردن نیز که «الگوی» انبوه‌سازان چینی لقب داشت، روز چهارشنبه با فروش ۳۶۱ میلیون دلار از سهام خود، کمبود شدید نقدینگی خود را نشان داد.

کاهش چشمگیر ثروت ثروتمندان جهان

خانم یانگ اگر ثروت خالص سال گذشته خود را همچنان بدون تغییر حفظ کرده بود، در رتبه ۵۰ ثروتمندان بزرگ جهان قرار داشت. اما در حال حاضر او در جایگاه ۱۶۶ قرار دارد. مجموع ثروت ۵۰۰ نفری که در صدر فهرست میلیاردرهای جهان قرار دارند، در نیمه نخست سال جاری میلادی ۱.۴ تریلیون دلار کاهش یافت. این شدیدترین افت ۶ ماهه ثروت میلیاردرهای جهان بود.

بر پایه تازه‌ترین رده‌بندی بلومبرگ، ثروت خالص ایلان ماسک، طی نیمه اول ۲۰۲۲، حدود ۶۰ میلیارد دلار کاهش یافت و به ۲۱۰ میلیارد دلار رسید. جف بزوس و برنارد ارنو نیز به ترتیب با از دست دادن ۵۹.۳ و ۵۰.۴ میلیارد دلار در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

پس از حمله روسیه به اوکراین، بانک‌های مرکزی اروپا و آمریکا در تلاش‌اند برای مهار تورم فزاینده، نرخ‌های بهره را مدام افزایش دهند. این اقدام باعث افزایش بازدهی اوراق قرضه و کاهش سوددهی بازارهای سهام شد. بنابراین، با کاهش قیمت سهام شرکت‌ها، ثروت میلیاردرهای سهامدار آنها نیز روند نزولی به خود می‌گیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.