کد مطلب: ۶۹۶۷۰۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

همکاری مشترک ایران و روسیه در حوزه پرداخت

همکاری مشترک ایران و روسیه در حوزه پرداخت

ایران و روسیه در ادامه همکاری‌های مشترک قصد دارند سامانه‌های پرداخت شتاب و میر را یکپارچه کنند؛ بانک‌های مرکزی دو کشور با جدیت این همکاری را دنبال می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت: «سیستم پرداخت اعتباری و بدهی داخلی روسیه میر به زودی با سامانه ایرانی شتاب به منظور تسهیل مبادلات متقابل یکپارچه خواهد شد.»

وی افزود: «در مورد ادغام و استفاده متقابل از سامانه‌های میر روسیه و شتاب ایران، مذاکرات اساسی در سطح بانک‌های مرکزی در حال انجام است. آنها در ماه ژوئیه ارتباط برقرار کردند و روی یک نوع نقشه راهی توافق کردند که ما را به این نتیجه برساند.». لاوروف در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از گفتگو با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود. ادامه داد: «من مطمئن هستم که این امر به زودی انجام خواهد شد.». امیرعبداللهیان همچنین ابراز امیدواری کرد که آخرین مشکلات فنی ادغام در آینده نزدیک برطرف شود.

به گزارش راشاتودی پیش‌تر مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه ایران گفته بود که وجود زیرساخت های فنی لازم به ایران اجازه می‌دهد ظرف چند ماه‌ به سامانه میر متصل شود. در همین حال، قربان اسکندری، مدیر کل امور بانکی و بیمه ای وزارت اقتصاد خاطرنشان کرد: «ایران می‌تواند در مراحل اولیه همکاری از میر برای مبادلات مالی با روسیه استفاده کند و سپس استفاده از آن را به تسویه حساب با سایر شرکای بین المللی گسترش دهد.».

اوایل این ماه، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه هند نیز قصد دارد کارت‌های Mir روسی را بپذیرد. در حالی که در ازای آن، روسیه احتمالاً راه را برای پذیرش کارت‌های پرداخت RuPay هند در این کشور باز کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.