کد مطلب: ۷۶۰۰۵۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چه کسانی در مراسم سالگرد انقلاب اسلامی در روسیه حضور داشتند؟

چه کسانی در مراسم سالگرد انقلاب اسلامی در روسیه حضور داشتند؟

جشن 44مین سالگرد انقلاب اسلامی ایران با حضور کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه و مقامات روسی از جمله الکساندر نوواک، معاون نخست وزیر این کشور در هتل ریتز کارلتون مسکو برگزار شد؛ یکی از مجلل‌ترین و گران‌ترین هتل‌های پایتخت روسیه که در کنار میدان سرخ و کاخ کرملین واقع شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به مناسبت 44مین سالگرد انقلاب اسلامی، مراسمی در شهر مسکو، پایتخت روسیه با حضور سیاستمداران مشهور روسی، نمایندگان مجلس این کشور، نمایندگان سفارتخانه‌های خارجی و خبرنگاران برگزار شد. در این مراسم کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه که این جشن از جانب او برگزار شد، تبریکاتی از سوی حضار دریافت کرد.

این جشن در هتل ریتز کارلتون مسکو برگزار شد و الکساندر نوواک، معاون نخست‌وزیر و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه، آندره فورسنکو، دستیار رئیس جمهور روسیه در امور علم و فناوری، ایگور لیویتین، دستیار ولادیمیر پوتین در امور اقتصاد و انرژی، ژنرال الکساندر فومین، معاون وزیر دفاع روسیه، روسای جمهوری‌های خودمختار روسیه، استانداران و معاونان چندین وزارتخانه اقتصادی روسیه در آن شرکت کردند.

مراسم 44مین سالگرد انقلاب اسلامی ایران در روسیه

مراسم 44مین سالگرد انقلاب اسلامی ایران در روسیه

چه کشورهایی چهل‌وچهارمین سالگرد انقلاب اسلامی را تبریک گفتند؟

کشورهای تایلند، بلغارستان، مجارستان، گرجستان، تاجیکستان، کرواسی، مالزی، افغانستان، اندونزی، رومانی، هند، ونزوئلا، الجزایز، ارمنستان، قرقیزستان، کوبا، قطر، عمان، کویت و امارات نیز سالگرد انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفتند.

گزارشی از جشن سالگرد انقلاب اسلامی در روسیه

در میان میهمانان جشن چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی در روسیه، فرماندار منطقه آستاراخان، ایگور بابوشکین، حضور داشت. او برای مردم ایران آرزوی کامیابی و سعادت کرد. بابوشکین همچنین اشاره کرد که ایران شریک پیشرو منطقه آستاراخان است و ابراز اطمینان کرد که راوبط دوجانبه به طور جدی توسعه خواهد یافت.

در این رویداد، تیمیرخان علیشف به نمایندگی از دانشگاه فدرال کازان (KFU) و به عنوان، معاون رئیس روابط خارجی دانشگاه حضور یافت. در حال حاضر حدود 1200 ایرانی در این دانشگاه روسی مشغول به تحصیل هستند.

الکساندر نوواک، معاون نخست وزیر روسیه، به نمایندگی از دولت این کشور از همکاران ایرانی استقبال کرد.

نوواک در این گردهمایی گفت: «وقایع سال 1357 نه تنها در سرنوشت ایران، بلکه در تاریخ جهان تبدیل به یک نقطه عطف شد. اراده و آرمان مردم ایران در آن ایام دور بر حفظ آزادی، استقلال و ارزش‌های سنتی اخلاقی و معنوی تمرکز داشت. جمهوری اسلامی ایران به یک نمونه خوب از کشوری با ترکیبی هماهنگ از اصول دین و دموکراسی، توازن حقوق بشر و منافع ملی تبدیل شده است».

الکساندر نوواک، معاون نخست وزیر روسیه در حال سخنرانی

الکساندر نوواک، معاون نخست وزیر روسیه در حال سخنرانی

او همچنین افزود که ایران به شکل موفقیت‌آمیزی در حال غلبه بر چالش‌های خارجی است و یک از بازیگران مهم در زمینه سیاست بین‌المللی، یک بخش پراهمیت در اقتصاد جهانی و یکی از مراکز کلیدی فرهنگی و مذهبی جهان به شمار می‌آید.

او تاکید کرد که تهران و مسکو در تعدادی از مسائل بین‌المللی موضع مشابه دارند و هر دو کشور به یک دیالوگ برابر با منافع دوجانبه متعهد هستند و شرکای تجاری قابل اعتماد یکدیگر باقی می‌مانند.

همکاری دانشگاه کازان روسیه با ایران

وبسایت دانشگاه کازان می‌گوید: این دانشگاه امروزه در حال افزایش همکاری خود با ایران است. در حال حاضر برنامه مقدماتی KFU در تهران در حال انجام است، تعدادی تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه‌های ایران به امضا رسیده است.

قرار است در آینده نزدیک مرکز صدور گواهینامه KFU به زبان روسی در تهران راه اندازی شود. بیش از 1200 دانشجو و کارآموز از ایران در دانشگاه کازان مشغول به تحصیل هستند.

سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، این جشن به صورت آنلاین با حضور «ایگور مارگولوف» معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه و سفیر ایران در مسکو برگزار شد. نایومکین رییس انستیتو شرق شناسی، دوگین فیلسوف روسیه، سافونوف دبیر اداره همکاری بین‌المللی کلیسای مسیحیت ارتدکس روسیه، محی الدینوف رییس انستیتو اسلامی مسکو و محمد شین رییس دانشگاه کازان نیز در بخش وبینار علمی تخصصی این مراسم شرکت داشتند.

علاوه بر این مراسم، در کشورهایی چون جمهوری آذربایجان، نخجوان، قزاقستان، بنگلادش، افغانستان، زیمبابوه، گرجستان، پاکستان، یونان و بلغارستان مراسم‌هایی برای ایرانیان مقیم این کشورها برگزار شد.

مراسم سالگرد انقلاب اسلامی در باکو

مراسم سالگرد انقلاب اسلامی در باکو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.