کد مطلب: ۷۶۴۳۶۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۱۰ عکس دیده نشده از جنگ اوکراین

10 عکس دیده نشده از جنگ اوکراین

روز یک سالگی جنگ اوکراین، بهانه‌ای برای دیدن عکس‌های کمتر دیده شده از ابعاد این جنگ.

به گزارش تجارت‌نیوز ، 24 فوریه یادآور روزی است که تانک‌های روسی وارد خاک کشور همسایه خود، اوکراین شدند و این آغازی بود بر حمله روسیه به این کشور و مقدمه‌ای بر جنگ اوکراین که با تمام تلفات و خسارات خود اکنون برای یک سال تمام تداوم یافته و در نخستین سالگرد آن، حتی مشخص نیست چه زمانی این جنگ به پایان خواهد رسید. مردم اوکراین پس از گذشت یک سال هنوز در تهدید دائمی حملات هوایی روسیه زندگی می‌کنند.

سربازان اوکراینی

سربازان اوکراینی سربازان اوکراینی گردان کارلسون که برای بررسی موقعیت نیروهای روسی در شهر زاپوریژیا وارد خندق شده‌اند. جنگ اوکراین، 30 ژانویه 2022. سربازان اوکراینی گردان کارلسون که برای بررسی موقعیت نیروهای روسی در شهر زاپوریژیا وارد خندق شده‌اند. جنگ اوکراین، 30 ژانویه 2022.

جنگ اوکراین به عنوان بزرگترین درگیری زمینی در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم، علاوه بر تمام ویرانی‌ها و خسارات، ده‌ها هزار کشته و میلیون‌ها آواره، اقتصاد جهانی را بشدت تحت تاثیر خود قرار داد. افزایش قیمت مواد غذایی، اختلالات بازار انرژی و افزایش نرخ بهره بانک‌های سراسر دنیا از تبعات زیان‌بار حمله روسیه به این کشور بود.

یک آتش‌نشان، بیرون از آپارتمانی که طی بمباران منطقه مسکونی ویران شده است. کی‌یف، جنگ اوکراین، 15 مارس 2022.

یک آتش‌نشان، بیرون از آپارتمانی که طی بمباران منطقه مسکونی ویران شده است. کی‌یف، جنگ اوکراین، 15 مارس 2022. ساکنین روستای مخروبه پوساد پوکروفسکی آب و آذوقه خارج می‌کنند. این روستا در ابتدای جنگ تخلیه شد. جنگ اوکراین، 9 دسامبر 2022. ساکنین روستای مخروبه پوساد پوکروفسکی، آب و آذوقه خارج می‌کنند. این روستا در ابتدای جنگ تخلیه شد. جنگ اوکراین، 9 دسامبر 2022.

از آن زمان برخی از جمله آمریکا و اتحادیه اروپا حمایت خود را از اوکراین مشخصا اعلام کرده‌اند و برخی نیز مانند بلاروس پشتیبان طرف روسی بوده‌اند. در این میان کشوری مانند چین نه حملات را محکوم می‌کند و نه صراحتا حمایت خود را از روسیه نشان می‌دهد. این مساله در کنار چالش اخیر ایالات متحده و چین بر سر بالون جاسوسی چینی باعث شده روابط دو ابر قدرت جهانی از هر زمانی مشتنج‌تر شود.

یگان توپخانه‌ای از تیپ 58ام اوکراین در نزدیکی شهر باخموت به سوی نیروی زمینی روسیه که در اطراف شهر پوکروفسکی در حال پیش‌روی بودند شلیک می‌کند. جنگ اوکراین، 10 آگوست 2022.

یگان توپخانه‌ای از تیپ 58ام اوکراین در نزدیکی شهر باخموت به سوی نیروی زمینی روسیه که در اطراف شهر پوکروفسکی در حال پیش‌روی بودند شلیک می‌کند. جنگ اوکراین، 10 آگوست 2022. جنازه یک سرباز روسی در خارکیف در کنار یک خودرو زرهی که به گفته سربازان اوکراینی متعلق به نیروهای روسی است. جنگ اوکراین، 25 فوریه 2022. جنازه یک سرباز روسی در خارکیف در کنار یک خودرو زرهی که به گفته سربازان اوکراینی متعلق به نیروهای روسی است. جنگ اوکراین، 25 فوریه 2022.

روسیه که علت حمله خود به این کشور را غیر نظامی‌سازی و نازی‌زدایی از اوکراین توصیف کرده، پس از کشتار حداقل 7 هزار غیرنظامی، اکنون تقریبا یک پنجم از خاک اوکراین را تحت کنترل دارد.

مارینا پونوماریوای 6 ساله که پای چپش را به دنبال بمباران هواپیماهای روسی از دست داد، در حال فیزیوتراپی در بیمارستان کودکانی در کی‌يف. جنگ اوکراین 20 اکتبر 2022.

مارینا پونوماریوای 6 ساله که پای چپش را به دنبال بمباران هواپیماهای روسی از دست داد، در حال فیزیوتراپی در بیمارستان کودکانی در کی‌يف. جنگ اوکراین، 20 اکتبر 2022. عزاداری یک خانواده در تشییع جنازه یک بازنشسته 78 ساله در خرسون، جنوب اوکراین، جنگ اوکراین، 17 دسامبر 2022. عزاداری یک خانواده در تشییع جنازه یک بازنشسته 78 ساله در خرسون، جنوب اوکراین، جنگ اوکراین، 17 دسامبر 2022.

مقامات اوکراینی دلایل روسیه برای حمله به خاک کشورشان را غیرعقلانی دانسته‌اند و بر این باورند که روسیه همزمان با اولین سالگرد جنگ، حملات جدیدی را آغاز می کند. همزمان نگرانی‌ها از استفاده مسکو از سلاح هسته‌ای بشدت افزایش یافته و ولادیمیر پوتین در سخنرانی خود یک روز پیش از سالگرد آغاز این جنگ احتمال تقویت نیروهای هسته‌ای را مطرح کرد. از سوی دیگر واشنگتن از کمک تسلیحاتی به پکن که خود را میانجی صلح در این جنگ معرفی می‌کند، بیم دارد.

کشف 445 قبر تک‌نفره و یک قبر دسته‌جمعی در شهر ایزیوم. جنگ اوکراین، 16 سپتامبر 2022.

کشف 445 قبر تک‌نفره و یک قبر دسته‌جمعی در شهر ایزیوم. جنگ اوکراین، 16 سپتامبر 2022. دست بیرون‌زده از یک قبر دسته‌جمعی در شهر بوچا. جنگ اوکراین، 3 آوریل 2022. دست بیرون‌زده از یک قبر دسته‌جمعی در شهر بوچا. جنگ اوکراین، 3 آوریل 2022.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    جنگ و دیگر هیچ …

  • ناشناس

    جنگ میان روسیه و امریکاست و بدبختیش واسه مردم اوکراین