کد مطلب: ۷۹۷۹۱۱

جدیدترین اخبار سیاسی امروز ۲۶ فروردین ۱۴۰۲/ سفر هیئت فنی عربستان به مشهد

جدیدترین اخبار سیاسی امروز 26 فروردین 1402/ سفر هیئت فنی عربستان به مشهد

اخبار سیاسی امروز 26 فروردین 1402 را با خبر تصویب اصلاحات بازنشستگان در فرانسه آغاز می‌کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین اخبار سیاسی امروز شنبه 26 فروردین را در ادامه بخوانید.

هیات فنی عربستان سعودی در ادامه سفر به ایران روز جمعه مورخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ برای بازدید از سرکنسولگری عربستان در مشهد مقدس و بررسی نحوه بازگشایی آن به مشهد سفر کرد.

این هیات عربستانی در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مورد اسقبال محمد بهشتی منفرد، رئیس دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در خراسان رضوی قرار گرفت.

بهشتی منفرد ضمن خوش آمد گویی به هیات عربستان سعودی ابراز امیدواری کرد که با فعال شدن نمایندگی های سیاسی دوکشور، روابط این دو کشور مهم و مسلمان در منطقه گسترش یابد و اتباع دو کشور ایران و عربستان بتوانند چون گذشته به جمهوری اسلامی ایران سفر کنند.

در این دیدار «ناصر بن عوض آل غنوم » رئیس هیات سعودی از استقبال گرم مسئولان وزارت خارجه ایران و تسهیل روند سفر هیات عربستان به ایران تقدیر و تشکر کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که احیای روابط میان دو کشو بزرگ مسلمان در منطقه موجب خیر و برکت و افزایش همکاریها میان کشورهای منطقه شود.

تصویب طرح اصلاحات بازنشستگی فرانسه

روزنامه «لومتن» گزارش داد که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه سرانجام اصلاحات بحث‌برانگیز بازنشستگی را به امضا رسانده و به قانون تبدیل کرد.

براساس گزارش این روزنامه، این قانون صبح امروز (شنبه) در روزنامه فرانسوی «ژورنال افیسیل» (Le Journal Officiel) منتشر شد که به این معناست که به دست رئیس‌جمهوری فرانسه به امضا رسیده است.

روز جمعه، شورای قانون اساسی فرانسه ماده کلیدی لایحه اصلاح حقوق بازنشستگی را تصویب کرد که به تدریج تا سال ۲۰۳۰ سن بازنشستگی در فرانسه را از ۶۲ سال به ۶۴ سال افزایش می‌دهد. ماکرون قرار بود این لایحه را ظرف ۴۸ ساعت امضا کند.

در بحبوحه اعتراضات روز جمعه، اتحادیه‌های کارگری فرانسه از ماکرون خواستند لایحه اصلاحات بازنشستگی را امضا نکند و از مردم این کشور خواستند تا در روز اول ماه مه در یک اعتصاب سراسری علیه این اصلاحات دست به اعتصاب سراسری بزنند.

دعوت امارات از رئیسی و سفر پادشاه عمان به تهران

مدیرکل خلیج فارس وزارت خارجه با بیان اینکه بر اساس توافقات صورت گرفته بین تهران و ریاض، دفتر نمایندگی دائم ایران در سازمان همکاری‌ اسلامی در جده عربستان با ظرفیت کامل فعالیت خواهد کرد، گفت: سفر آتی رئیس‌جمهور ایران به عربستان، تاثیرات قابل توجهی در روابط دو جانبه و همچنین منطقه و فرامنطقه خواهد داشت.

علی رضا عنایتی، دیپلمات ارشد وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که این روزها در فضای مجازی بعضا از وی به عنوان گزینه اصلی تهران برای تصدی مسئولیت سفارت ایران در عربستان نام برده می‌شود در گفت‌وگو با ایسنا به تشریح آخرین تحولات در روابط ایران با عربستان و همچنین تعدادی دیگری از کشورهای جنوبی حاشیه خلیج فارس از جمله عمان ، امارات و کویت پرداخت و ضمن اعلام این خبر که برنامه‌ریزی برای سفر پادشاه عمان به ایران در حال انجام است، گفت: امارات از رییس جمهور ایران، برای شرکت در اجلاس جهانی آب و هوا که سال جاری در این کشور برگزار می‌شود، دعوت به عمل آورده است .

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.