کد مطلب: ۸۰۱۳۳۷

تایوان: حمله چین ۴۰ درصد از تجارت جهان را مختل می‌کند

تایوان: حمله چین ۴۰ درصد از تجارت جهان را مختل می‌کند

وزیر خارجه تایوان گفت که اگر چین به این جزیره حمله کند، بیش از ۴۰ درصد از تجارت جهانی دچار اختلال شده و احتمال وقوع جنگ جهانی سوم وجود خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جوزف وو، وزیر خارجه تایوان در گفت‌وگو با شبکه خبری ای‌بی‌سی اسپانیا با بیان این که امیدوار است چین به این جزیره خودگردان حمله نکند، گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی تایوان، اثرات اقتصادی چنین رویدادی بسیار عظیم خواهد بود.

او گفت: بیش از ۴۰ درصد از محصولاتی که از این منطقه به جهان صادر می‌شوند، از تنگه تایوان عبور می‌کنند. همچنین تایوان تولیدکننده بیش از ۶۰ درصد از تراشه‌ها و ۹۰ درصد از پیشرفته‌ترین نیمه‌هادی‌هاست.

تایوان جزیره خودگردان است که چین آن را بخشی از خاک خود دانسته و حمله نظامی را یکی از راه‌های پس گرفتنش می‌داند.

وزیر خارجه تایوان با بیان اینکه در صورت وقوع جنگ ۴۰ درصد از جریان تجارت جهانی دچار اختلال خواهد شد، تاکید کرد که چین باید از این کار بر حذر داشته شود.

جوزف وو ضمن تاکید بر لزوم حفظ وضعیت موجود، گفت که چنین حمله‌ای می‌تواند جنگ جهانی سوم را آغاز کند. او این نگرش چین در قبال تایوان را با رویکرد آلمان نازی مقایسه کرد و گفت: نازی‌ها در جنگ جهانی دوم بر دیگر مناطق دست گذاشته و آن را از آن خود می‌خواندند، چین هم در قبال تایوان چنین رویکردی دارد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.