کد مطلب: ۸۲۳۱۵۷

هشدار مهم کنگره به بایدن درباره توافق محدود با ایران

هشدار مهم کنگره به بایدن درباره توافق محدود با ایران

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا درباره توافق احتمالی دولت بایدن با ایران هشدار داد و از نحوه برخورد دولت و رویکرد آن نسبت به ایران انتقاد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کنگره آمریکا درباره توافق محدود با ایران به رئیس جمهور آمریکا هشدار داد.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده به دولت بایدن در مورد بازنگری در مورد توافقات ایران هشدار داد.
بنابر گزارش وبگاه خبری جویش اینسایدر، مایکل مک‌کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا درباره تلاش دولت بایدن برای فرار از نظارت کنگره در مورد هرگونه توافق یا تفاهم احتمالی که ممکن است از طریق مذاکرات مجدد اخیر با ایران حاصل شود، هشدار داد.

مایکل مک‌کال از «عدم شفافیت و رایزنی کاخ سفید با کنگره» ابراز ناامیدی و خاطرنشان کرد که وزارت امور خارجه به درخواست کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان مبنی بر شهادت «رابرت مالی» فرستاده ویژه ایران در این کمیته عمل نکرده است.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان به رویکرد دولت انتقاد کرد و آن را متهم کرد که به جمهوری اسلامی پاداش می‌دهد و در عین حال نتوانسته از اهرم دیپلماتیک و بازدارندگی نظامی برای ممانعت از فعالیت‌های جمهوری اسلامی استفاده کند.

این نامه بازتاب نگرانی‌های منتقدان سیاست دولت در قبال ایران است‌. آنها معتقدند که دولت بایدن احتمالا به دنبال اجتناب از بررسی ترتیبات نهایی شده در آخرین دور مذاکرات با ایران در کنگره باشد.

مک کال استدلال کرد که قانون بازنگری توافق هسته ای ایران در سال 2015 (INARA) :عمداً دامنه گسترده‌ای را شامل می‌شود» و «هر گونه ترتیبات یا تفاهم با ایران، حتی غیررسمی، مستلزم ارائه به کنگره است».

مک کال مدعی شد که توافق بر سر محدود کردن غنی‌سازی ایران به میزان 60 درصد -که ظاهراً یکی از اجزای تفاهم در حال حصول است- هنجارهای جهانی منع اشاعه را تضعیف کرده و تهدید جدی برای امنیت ملی ایالات متحده محسوب می‌شود.

منبع: اقتصادنیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.