کد مطلب: ۸۲۳۳۷۹

تکذیب دوباره توافق موقت بین ایران و آمریکا

تکذیب دوباره توافق موقت بین ایران و آمریکا

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد گزارش‌ها در مورد توافق موقت با ایران در زمینه هسته‌ای صحت ندارند و درست نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی در نشستی خبری درباره چشم‌انداز تفاهم با ایران گفت: برخی از گزارش‌هایی که در مورد توافق در مورد مسائل هسته‌ای یا درباره بازداشت‌شدگان دیده‌ایم، دقیق و درست نیستند و صحت ندارند.

وزیر امور خارجه آمریکا در تداوم ادعاها علیه برنامه هسته‌ای ایران افزود: ما مصمم به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای هستیم و همچنان معتقدیم بهترین روش برای رسیدن به این هدف از طریق دیپلماسی است. بلینکن در عین حال گفت: هنوز توافقی وجود ندارد و گزارش‌ها در این خصوص صحت ندارند.

شهروندان آمریکایی زندانی در ایران

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین افزود: در مورد شهروندان آمریکایی زندانی در ایران باید بگویم که هیچ امری خوشایندتر برای من از اعلام آزادی آنها وجود ندارد، اما متاسفانه در این زمینه نیز توافقی وجود ندارد.

وزیر خارجه دولت بایدن در عین حال تصریح کرد: این امری است که ما به صورت فشرده و منظم در مورد آن کار می کنیم و این موضوعی جدا از مسائل هسته ای است. اما در موقعیتی نیستم که بگویم ما یک توافق داریم.

روز گذشته متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن به تعامل دیپلماتیک برای پیگیری همه اهدافش در ارتباط با ایران در هماهنگی کامل با متحدان و شرکای خود ادامه می‌دهد.

نگرانی‌های مشترک آمریکا و ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تحرکی در زمینه نگرانی‌های مشترک آمریکا و ایران وجود دارد، با تکرار ادعاها گفت: «ما می خواهیم اول، ایران گام‌هایی برای کاهش تنش بردارد که البته این اقدامات شامل محدود کردن (مهار) برنامه هسته ای ای این کشور می شود.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: ما به تعامل دیپلماتیک برای پیگیری همه این اهداف در هماهنگی کامل با متحدان و شرکای خود ادامه می دهیم.

این مقام وزارت خارجه دولت بایدن همچنین گفت: اما در مورد برنامه هسته‌ای ایران، همان‌طور که گفتم هنوز هیچ توافقی وجود ندارد و گزارش ها در خصوص توافق موقت درست نیست.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه هنوز توافقی با ایران در خصوص آزادی آمریکایی ها وجود ندارد، تصریح کرد: آمریکا به استفاده از تمام ابزار موجود خود از جمله دیپلماسی برای پیشبرد اهداف خود ادامه خواهد داد اما هنوز به نقطه ای نرسیده ایم که بتوانم اعلام کنم.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.