خبر مهم:

کد مطلب: ۸۲۳۳۹۵

نصب دوربین در تاسیسات نطنز تکذیب شد

نصب دوربین در تاسیسات نطنز تکذیب شد

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران از توافق داوطلبانه ایران با آژانس برای فعال‌سازی و نصب مجدد ۱۰ دوربین در «تاسیسات اصفهان» خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از مرکز دیپلماسی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، در حالی‌که بهروز کمالوندی در این گفت‌وگوی تصویری از توافق داوطلبانه ایران با آژانس برای فعال‌سازی ۱۰ دوربین در تأسیسات اصفهان صحبت کرده است، تعدادی از خبرگزاری‌ها به فعال‌سازی دوربین‌ها در «نطنز» اشاره کردند.

کمالوندی در این گفت‌وگوی تصویری که فیلم کامل آن نیز موجود است، در مورد نصب دوربین در اصفهان صحبت کرده است که تنها در یک بخش از مصاحبه سهوا به جای تأسیسات «اصفهان» از «نطنز» یاد شده و برخی رسانه‌ها نیز به اشتباه از نصب دوربین در تأسیسات نطنز خبر دادند.

این در حالی است که اساساً هیچ‌گونه دوربین نظارتی برای ثبت و ضبط فعالیت‌ها و در راستای توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مرکز غنی‌سازی شهید احمدی‌روشن (نطنز) فعال نیست.

صحبت‌های پیشین سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران

او روز گذشته در این خصوص بیان کرده بود: دوربین‌های که طبق توافق با آژانس بین‌الملل انرژی اتمی دوباره فعال شدند در مرکز تولید سانتریفیوژ اصفهان است. این مرکز فعلی ساخت سانترفیوژ در اصفهان همان خط تولید سانتریفیوژ کرج است که بعد از خرابکاری به جای امنی منتقل شد.

کمالوندی بیان گفته بود: ۲۹ دوربین و دستگاه آژانس جمع آوری شده بود که با توافق انجام شده حدود ۱۰ دوربین در نطنز فعال شد. اطلاعات ذخیره شده در دوربین‌ها نزد ایران خواهد ماند تا رسیدن به توافق برای آژانس قابل دسترسی نیست. نظارت‌ها در فردو پادمانی است و هیچ دوربین فراپادمانی در آنجا نصب نشده است‌. وی بیان کرد: آژانس دیگر سوالی درخصوص دو مکان ادعایی آباده و جابر بن حیان ندارد.

کمالوندی با بیان اینکه موضوع تورقوزاباد و ورامین یک روزه قابل حل است گفت: مذاکرات با آژانس ادامه دارد. همچنین وی اضافه کرد: برخی از کشورهای شورای حکام درک درستی از مباحث فنی ندارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.