کد مطلب: ۸۲۵۹۵۵

تحریم‌های جدید کانادا علیه ایران اعلام شد

تحریم‌های جدید کانادا علیه ایران اعلام شد

دولت کانادا امروز در بیانیه‌ای دوازدهمین بسته تحریمی علیه برخی از مقامات ایرانی را اعلام کرد. وزارت خارجه کانادا برخی از قضات دادگاه‌های انقلاب اسلامی ایران را در فهرست تحریم جدید خود قرار داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دولت کانادا امروز 29 خرداد 1402 تحریم‌های جدیدی علیه مقام‌های ایران وضع کرد.

دولت کانادا اعلام کرد این دوازدهمین بسته تحریمی است که از اکتبر ۲۰۲۲ علیه ایران اعمال شده و هدف آن تلاش اوکراین برای همسویی با فهرست تحریم‌های اعمال‌شده توسط اتحادیه اروپا، انگلیس و آمریکا است.

اتاوا امروز اعلام کرده اسامی ۷ نفر را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. کانادا این افراد را به دلیل «نقض آشکار و نظام‌مند حقوق بشر» در نظام قضائی ایران و به ویژه دادگاه‌های انقلاب متهم کرده است.

قضات دادگاه‌های انقلاب اصفهان، مشهد، کرج، شیراز، تهران و گرگان در این فهرست قرار گرفته‌اند و اتاوا اعلام کرده هر گونه معامله با این افراد ممنوع است و دارایی‌های احتمالی‌شان در کانادا مسدود می‌شود. این افراد همچنین اجازه ورود به کانادا را نخواهند داشت.

اسامی افراد تحریم شده توسط کانادا

در فهرست تحریمی جدید کانادا اسامی «مرتضی براتی» قاضی دادگاه انقلاب اصفهان، «هادی منصوری» قاضی دادگاه انقلاب مشهد، «موسی آصف الحسینی» قاضی دادگاه انقلاب کرج، «سید محمود ساداتی» قاضی دادگاه انقلاب شیراز، «مهرداد تهمتن» قاضی مستشار دادگاه کیفری شیراز، «محمد مقیسه» قاضی دیوان عالی کشور دادگاه انقلاب تهران و «حیدر آسیابی» قاضی دادگاه انقلاب گرگان به چشم می‌خورد.

دور قبلی تحریم‌های کانادا علیه ایران ماه گذشته اعمال شد. آن تحریم‌ها یک نهاد و ۹ فرد را هدف قرار می‌داد.

در پی آن، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اقدامی متقابل اعلام کرد تعدادی از اشخاص و نهادهای اتحادیه اروپا و انگلیس را در فهرست تحریم قرار داده است.

در بیانیه وزارت خارجه ایران آمده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران وفق مصوبات مراجع ذیربط و در چارچوب قواعد مرتبط و سازوکارهای تحریمی مربوطه، به عنوان عمل متقابل، اشخاص و نهادهایی را در حوزه اتحادیه اروپا و رژیم انگلیس به علت حمایت از تروریسم و گروه‌های تروریستی، تحریک و تشویق به اقدامات تروریستی و خشونت علیه مردم ایران، دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران، ترویج خشونت و ناآرامی در ایران، نشر اکاذیب و ترویج اطلاعات غلط در مورد ایران و نیز مشارکت در تشدید تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران که به مثابه تروریسم اقتصادی است، تحت تحریم قرار می‌دهد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.