کد مطلب: ۸۲۶۷۵۸

امیرعبداللهیان وارد کویت شد/ وزیر خارجه آمریکا در راه کویت

امیرعبداللهیان وارد کویت شد/ وزیر خارجه آمریکا در راه کویت

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران امروز چهارشنبه 31 خرداد ماه وارد کویت شد و مورد استقبال رسمی قرار گرفت. بر اساس گزارش‌های منتشر شده وزیر امور خارجه آمریکا هم قصد سفر به کویت را دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امیرعبداللهیان پس از سفر به دو کشور قطر و عمان، امروز 31 خرداد وارد کویت شد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سومین مقصد سفرش به حاشیه خلیج فارس و پس از سفر به قطر و عمان، وارد کویت شد.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رأس هیأتی سیاسی و در سومین مقصد سفرش به حاشیه خلیج فارس و پس از سفر به قطر و عمان وارد کویت شد.
وی در بدو ورود به فرودگاه مورد استقبال شیخ سالم عبدالله الصباح وزیر خارجه کویت قرار گرفت.
این نخستین سفر امیرعبداللهیان به کویت پس از تصدی وزارت امور خارجه است.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «شیخ سالم عبدالله الجابر الصباح» وزیر امور خارجه کویت دوم فروردین ۱۴۰۲ در خصوص روند مناسبات دوجانبه و برخی مسائل منطقه‌ای تلفنی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.
امیرعبداللهیان در سفر به قطر و عمان با مقامات عالی رتبه این کشورها دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی پرداخت.
امیرعبداللهیان بامداد سه‌شنبه ۳۰ خرداد و در بدو ورود به دوحه در توئیتر درباره این سفر نوشت: استمرار توسعه‌ همه‌جانبه روابط با همسایگان یکی از محورهای بنیادی در دکترین سیاست خارجی متوازن دولت است.
وی با ذکر این نکته که همسایگان ایران از ظرفیت‌ اقتصادی، تجاری و سیاسی پراهمیتی بهره‌مند هستند، خاطرنشان کرد: در راستای بسط بیشتر روابط و پیگیری مصوبات سفرهای دوجانبه قبلی مقامات عالی، امروز عازم قطر و عمان شدم.

وزیر امور خارجه ایران امشب از کویت راهی امارات متحده عربی خواهد شد و با رئیس دولت این کشور و وزیر خارجه امارات دیدار خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا در راه قطر

تعدادی از منابع خبری، از سفر بلینکن در روزهای آینده به کشور قطر خبر داده‌اند. این سفر بعد از سفر اخیر وزیر خارجه ایران به دو کشور میانجی میان ایران و غرب یعنی قطر و عمان باعث افزایش گمانه زنی‌ها در مورد ارتباط سفر وزیر خارجه آمریکا به خاورمیانه با پرونده ایران شده است.

منبع: همشهری

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.