کد مطلب: ۸۳۶۹۶۹

اظهارات جدید وزیر امور خارجه روسیه درباره توافق برجام

اظهارات جدید وزیر امور خارجه روسیه درباره توافق برجام

وزیر امور خارجه روسیه گفت: چه کسی می‌داند که چه دولتی به قدرت خواهد رسید، دموکراتیک خواهد بود یا جمهوری‌خواه؟ اما هیچ تضمینی وجود ندارد که این دولت جدید ترفند خروج از توافق انجام شده را تکرار نکند. هیچ‌ کسی نمی‌تواند چنین تضمیمی بکند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه درباره مذاکرات احیای توافق هسته‌ای(برجام) گفت: «به نظر می‌رسد که انتظار (برای ازسرگیری روند احیای برجام) واقع‌بینانه نیست‌، چرا که ظرف یک سال در آمریکا انتخابات برگزار خپاهد شد و دولت جدیدی روی کار خواهد آمد.

لاوروف ادامه داد: چه کسی می‌داند که چه دولتی به قدرت خواهد رسید، دموکراتیک خواهد بود یا جمهوری‌خواه؟ اما هیچ تضمینی وجود ندارد که این دولت جدید ترفند خروج از توافق انجام شده را تکرار نکند. هیچ‌ کسی نمی‌تواند چنین تضمیمی بکند.

اظهارات لاوروف در پی این مطرح می‌شود که با پیروزی جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۱ ریاست جمهوری آمریکا، دولت او اعلام کرد که بازگشت به توافق هسته‌ای که دولت دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد، اولویت سیاست خارجی آن است.

ایران و آمریکا مذاکره مستقیم نداشتند

مذاکرات بر سر احیای توافق هسته‌ای از ابتدای سال ۲۰۲۲ در وین میان ایران، شرکای اصلی توافق و آمریکا آغاز شد. ایران و آمریکا مذاکرات مستقیمی نداشتند و از طریق هیات‌های مذاکره‌کننده دیگر در جریان مواضع یک‌دیگر قرار می‌گرفتند.

این مذاکرات مدتی است که به دلیل برخی مسائل حل‌نشده با وقفه روبه‌رو شده است.

دستگاه دیپلماسی ایران در این مدت با اشاره به این که تبادل پیام‌های دیپلماتیک در این باره ادامه دارد و پنجره دیپلماسی بسته نشده، تاکید کرده است که در صورتی که شرکای توافق اراده سیاسی لازم را نشان دهند،‌ آماده نهایی کردن توافقی «خوب» برای لغو تحریم‌هاست که در راستای منافع ملت ایران باشد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.