کد مطلب: ۸۴۱۶۴۱

رئیس مجلس صربستان با قالیباف دیدار کرد

رئیس مجلس صربستان با قالیباف دیدار کرد

رئیس مجلس صربستان که در راس هیئتی پارلمانی به تهران سفر کرده است، ساعتی پیش با رئیس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ولادیمیر اورلیچ، رئیس پارلمان صربستان صبح امروز با محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

وی صبح امروز در رأس هیئت پارلمانی با استقبال رسمی مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، وارد تهران شده است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن استقبال از سفر رئیس مجلس صربستان به کشورمان، گفت: ایران کشوری است که ظرفیت‌های ارزشمندی در حوزه‌های مختلف طبیعی، تاریخی و اقتصادی دارد و از نظر ما مانعی برای ارتقاء روابط دو کشور وجود ندارد.

وی افزود: این سفر فرصت مهمی برای تقویت روابط دوستی و توسعه مراودات اقتصادی و سیاسی است و در این سفر برنامه‌های فشرده‌ای برای هیات پارلمانی صرب پیش‌بینی شده که مهمترین آنها دیدار با رئیس مجلس، رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه است.

ذوالنوری تصریح کرد: تامین ماشین‌آلات صنعتی و کشاورزی برای صربستان و تبادل تکنولوژی و سرمایه‌گذاری در زمینه تولید واگن قطار و تجارت نهاده‌های کشاورزی و دامی از جمله زمینه‌های همکاری دو کشور است که در این سفر می‌توان آن را دنبال کرد.

ولادیمیر اورلیچ: روابط ایران و صربستان باید گسترش یابد

ولادیمیر اورلیچ نیز در بدو ورود به تهران تاکید کرد: ایران و صربستان دو کشور دوست هستند و معتقدیم باید روابط این دو کشور در آینده گسترش یابد و این هدف اصلی این سفر است و امیدوارم ملاقات‌های پیش‌بینی شده ما را در جهت رسیدن به توافقات کمک کند، ضمن اینکه در هفته آینده وزرای مختلفی از کابینه صربستان به تهران سفر خواهند کرد تا در مسیر توسعه این روابط، گفت‌وگوهایی را دنبال کنند.

رئیس مجلس صربستان خاطرنشان کرد: گروه دوستی پارلمانی صربستان و ایران بسیار پر تعداد و فعال است و در این دوره نسبت به گذشته بیش از پیش در حال پیگیری مناسبات است.

وی در پایان از اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران نیز برای سفر به این کشور و حضور در صربستان دعوت کرد.

رئیس پارلمان صربستان قرار است در سفر دو روزه خود با رئیس‌جمهور کشورمان نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.