کد مطلب: ۸۴۴۰۰۶

اردوغان: تجارت ۳۰ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در دسترس است

اردوغان: تجارت ۳۰ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در دسترس است

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در آنکارا در دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه استوارنامه خود را تقدیم کرد. اردوغان در این دیدار تحقق تجارت ۳۰ میلیارد دلاری بین دو کشور را در دسترس دانست و خواستار تلاش مسئولان دو کشور جهت رفع موانع تجاری و تحقق این رقم شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدحسن حبیب‌الله‌زاده سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در آنکارا بعد از ظهر روز پنجشنبه در دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه استوارنامه خود را تقدیم کرد.

اردوغان در ادامه، زمینه‌های مختلف همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه را مورد اشاره قرار داده و بر اهمیت توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری تاکید نمود. وی تحقق تجارت ۳۰ میلیارد دلاری بین دو کشور را در دسترس دانسته و خواستار تلاش مسئولان دو کشور جهت رفع موانع تجاری و تحقق این رقم شد.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین خواستار افزایش همکاری‌های دو کشور در زمینه مقابله با تروریسم، اسلام هراسی و اتحاد جهان اسلام شد.

اردوغان همچنین از رئیسی برای سفر به ترکیه دعوت به عمل آورد و از سفر قریب‌الوقوع وزیر امور خارجه ترکیه به تهران ابراز خرسندی نمود.

محمدحسن حبیب الله زاده سفیر جدید جمهوری اسلامی در ترکیه نیز ضمن تشریح برنامه‌های خود برای توسعه مناسبات ایران و ترکیه اظهار داشت: دستور کار اصلی دستگاه‌های دو کشور توسعه مناسبات به‌ویژه در زمینه اقتصادی و تجاری است و در عین حال همکاری و همفکری در مسائل سیاسی دو جانبه، منطقه ای و بین المللی نیز از مهمترین موضوعات مورد پیگیری خواهد بود.

همکاری‌ها و مشورت‌های ایران و ترکیه در حوزه سیاسی

حبیب‌اله‌زاده به طیف وسیع همکاری‌ها و مشورت‌های دو کشور در حوزه سیاسی از جمله؛ روند آستانه، گفتگوهای چهارجانبه، قفقاز، فلسطین، جهان اسلام و مبارزه با تررویسم اشاره و بر تعمیق تعاملات دو کشور مهم ایران و ترکیه در خصوص مسائل منطقه ای تاکید نمود.

سفیر ایران با تمجید از مواضع مشترک ایران و ترکیه و تعدادی از کشورهای اسلامی در قبال هتک حرمت قرآن کریم، تقویت اتحاد و همبستگی مسلمانان برای مقابله با روند اسلام هراسی و توهین به مقدسات دینی را ضروری برشمرد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.