کد مطلب: ۸۵۰۴۳۸

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

عدم پرداخت بدهی کره جنوبی به ضرر سئول تمام می‌شود

عدم پرداخت بدهی کره جنوبی به ضرر سئول تمام می‌شود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت عدم پرداخت بدهی کره جنوبی، گزینه‌های بسیاری داریم که به ضرر کره‌ای‌ها تمام خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طی سال‌های اخیر، به اذعان مقامات دولتی اقدامات متعددی برای پرداخت بدهی کره جنوبی به ایران انجام شده ولی تا کنون به دلیل برخی کارشکنی‌ها، منابع ارزی ایران در کره جنوبی به حساب بانک‌های ایرانی واریز نشده است.

چند روز گذشته نیز در آخرین خبر منتشر شده در این مورد، قرار شد پرونده منابع ارزی بلوکه شده ایران در کره با شکایت رسمی دولت ایران وارد فاز جدیدی شود.

فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره نامه رئیس‌جمهوری به رئیس مجلس در خصوص پیگیری حقوقی آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی گفت: موضوع بدهی کره جنوبی و عدم پرداختش تا به حال در دستور کار دوستان در مجلس و حتی دولت بوده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی یادآور شد: بارها اظهار‌نظر شده است و بارها هم سمت کره‌ای تمایل پرداخت داشته‌اند اما از آنجایی که می‌دانستیم، این دغدغه، نگرانی و این بی‌اعتمادی بین مقامات ایرانی بود که شاید کره جنوبی بدون اذن آمریکایی‌ها این کار را نکند.

وی تاکید کرد: قطعا دستگاه دیپلماسی ما موظف است که تا وصول نتیجه پیگیری کند و این بدهی که متعلق به ملت ایران است، پرداخت شود.

مالکی خاطرنشان کرد: ما بارها گفته‌ایم اگر این ۷ میلیارد دلار پرداخت نشود، قطعا ایران هم ساکت نخواهد نشست و ما گزینه‌های بسیاری داریم که به ضرر کره‌ای‌ها تمام خواهد شد و قطعا از آن‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی در مورد اینکه چرا چندبار اعلام شد پول‌های ما آزاد شده و یا درحال آزادسازی است، امروز افکار عمومی این سوال برایش پیش آمده چرا امروز پیگیری حقوقی برای باز پس‌گیری این پول مطرح می‌شود، بیان کرد: درست گفته می‌شود؛ کره‌ای‌ها بارها و بارها این موضوع را گفته‌اند اما اجرا نکرده‌اند و همین یک نوع بی‌اعتمادی به وجود آورده و دولت به این نتیجه رسیده که از مجلس کمک بگیرد و مجلس هم این آمادگی را دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا این مساله در دستور کار کمیسیون امنیت ملی قرار می‌گیرد و تاکید هم شده است حتما از طرق مختلف پیگیری صورت گیرد تا این بدهی‌ها پرداخت شود.

وی درباره اینکه آیا درست است که کشورها و بانک با تفسیرهایی که خودشان از FATF دارند از همکاری با ایران خودداری می‌کنند، گفت: این‌گونه نیست با بسیاری از کشورها که بدهی داشتند زمینه‌های پرداخت صورت گرفته است، این یک بهانه است که کره جنوبی می‌آورد و اگر این کار نشود، از آنجایی که محصولات کره جنوبی در ایران بسیار زیاد است این کار خطری برای خود کره جنوبی است که محصولاتش در ایران مورد تحریم قرار بگیرد.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.