کد مطلب: ۸۶۶۰۷۹

فهرست جدید تحریم های آمریکا اعلام شد

فهرست جدید تحریم های آمریکا اعلام شد

وزارت خزانه داری آمریکا در لیست تحریم های آمریکا علیه ایران نام ۲۹ فرد و نهاد ایرانی را به بهانه حقوق بشر از جمله خبرگزاری های فارس و تسنیم و نیز شبکه پرس تی وی را قرار داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد: «امروز، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا ، ۲۹ فرد و نهاد را در ارتباط با سرکوب خشونت آمیز اعتراضات سراسری از سوی حکومت ایران در پی کشته شدن مهسا «ژینا» امینی هنگام بازداشت توسط «گشت ارشاد» و تلاش‌های مستمر این حکومت برای بازداشت صداهای مخالف و محدود کردن دسترسی به اینترنت آزاد، تحریم می‌کند.»

بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، تحریم های جدید «۱۸ نفر از اعضای کلیدی نیروهای امنیتی، سپاه پاسداران انقلاب اسلام و نیروی انتظامی؛ رئیس سازمان زندانهای ایران؛ سه فرد و یک شرکت در ارتباط با سانسور سیستماتیک و مسدود کردن دسترسی به اینترنت و سه رسانه تحت کنترل سپاه و حکومت از جمله فارس نیوز، تسنیم نیوز و پرس تی وی و سه مقام ارشد ایران را هدف قرار می‌دهد».

در این بیانیه با تکرار ادعاهای حقوق بشری آمریکا و غرب آمده است: اقدام امروز با هماهنگی شرکای انگلیسی، کانادایی، استرالیایی و سایر شرکای آمریکا انجام می‌شود. این کشورها نیز تحریم‌‌هایی را علیه کسانی که در سرکوب از سوی حکومت ایران دست دارند، اعمال خواهند کرد.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در این بیانیه مدعی شد: «با نزدیک شدن به سالگرد مرگ دلخراش و بی‌معنای مهسا امینی هنگام بازداشت توسط گشت ارشاد، حرکت زنان و مردان در سراسر ایران، اعم از مذاهب و اقوام مختلف را که با خشونت هولناک، حبس جمعی و اختلال سیستماتیک اینترنت توسط حکومت ایران مواجه شد به یاد می آوریم. آمریکا در کنار انگلیس، کانادا، استرالیا و دیگر متحدان و شرکای بین‌المللی آن، به اقدامات مشترک علیه کسانی که حقوق بشر ایرانیان را سرکوب می‌کنند، ادامه خواهد داد».

اسامی 25 فرد تحریم شده عبارتند از: حمید رضا مقدم فر، مجید قلی زاده زحمت کش، پیام تیرانداز، محمد عبدالله پور، علیرضا عابدین نژاد، عبدالرضا عابد زاده، دلاور القاصی مهر، حسین امجدیان، رهام بخش حبیبی، غلامحسین غیب، محمد معظمی گودرزی، سهیلا کسایی، مظاهر مجیدی، غلامعلی محمدی، سعید منتظر المهدی، عباسعلی محمدیان، احمد نادریان، عامر نجفیان پور، علی اکبر پور جمشیدیان، بهمن ریحانی، سید خلیل صفوی، خدا رحم سارانی، حسن مفخمی شهرستانی، جمال شاکری و احمد طاهری.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.