کد مطلب: ۸۶۷۱۵۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

جزئیات برگزاری مجمع سازمان ملل/ مقامات کدام کشورها به نیویورک نرفتند؟

جزئیات برگزاری مجمع سازمان ملل/ مقامات کدام کشورها به نیویورک نرفتند؟

هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل از امروز شروع می‌شود و تا 22 شهریور ادامه دارد. ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم برای شرکت در این نشست عازم نیویورک شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان عازم نیویورک شد. هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل از امروز (18 سپتامبر) شروع می‌شود و تا 22 شهریور ادامه دارد.

سران و رهبران 193 عضو سازمان ملل در این نشست و حاشیه آن به گفت‌وگو درباره موضوعات مختلف و روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی می‌پردازند.

بر اساس رویه‌ای دیرینه از سال 1947 میلادی، نماینده کشور برزیل، نحستین سخنران مجمع عمومی سازمان ملل است. چراکه «اوسوالدو آرانها» دیپلمات برزیلی نخستین فردی بود که در اولین نشست مجمع حاضر به سخنرانی شد.

بنا بر این گزارش، پس از برزیل، ایالات متحده امریکا به دلیل میزبانی سازمان ملل متحد، دومین سخنران نشست سالانه مجمع است.

جهان درگیر ژئوپلتیکِ چندتکه است

شبکه الجزیره نیز در گزارشی نوشت آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفته 1140 نفر از سران جهان در این دور از مجمع در حالی شرکت خواهند کرد که بشریت به علت تغییرات آب و هوایی و افزایش درگیری‌ها با چالش‌های بزرگی مواجه است.

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به پیامدهای جنگ روسیه و اوکراین به‌ویژه برای امنیت غذایی درباره جهانی که از نظر ژئوپلیتیک چند تکه شده، ابراز تاسف کرد. گوترش گفت که این چند دستگی قدرت، برخورد با بحران‌ها را کاهش می‌دهد. (فارس)

اهداف نشست مجمع عمومی سازمان ملل

الجزیره در گزارشی درباره اهداف این دور از مجمع نوشت که آنچه از کشورهای شرکت‌کننده در نشست مجمع عمومی سازمان ملل انتظار می‌رود، اقدام سریع دولت‌ها برای نجات 17 هدف توسعه پایدار تا سال 2030 است. هدفی که به دلیل همه‌گیری کرونا، بحران آب و هوا و جنگ روسیه و اوکراین معلق شد.

در این نشست طرحی بررسی خواهد شد که از اصلاح نهادهای مالی بین‌المللی حمایت خواهد کرد. دبیر کل سازمان ملل نیز پیش از این طرح احیای اهداف توسعه پایدار به ارزش 500 میلیارد دلار سالانه تا سال 2030 را ارائه کرده است که گروه 20 در اجلاس اخیر خود از آن استقبال کرد.

کشورهای عضو سازمان ملل در سال 2015، 17 هدف را برای توسعه پایدار بر عهده گرفته بودند. هدف از این توسعه پایدار ساخت آینده‌ای بهتر برای همه کشورهای جهان تا پایان دهه کنونی است.

به گزارش الجزیره، این اهداف شامل ریشه‌کن کردن فقر، مبارزه با تغییرات آب و هوایی، عدالت میان زن و مرد، ریشه‌کن کردن گرسنگی، فراهم‌سازی برای دستیابی به آب شرب، تسهیل استفاده از آموزش، انرژی و خدمات پزشکی است.

غایبان مجمع عمومی سازمان ملل

آنطور که خبرگزاری فارس گزارش داده، روسای جمهور روسیه، انگلیس، فرانسه و چین در نشست پیش روی سازمان ملل غایب هستند.
ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا اولین نخست وزیر این کشور در بیش از یک دهه گذشته است که در اجلاس مجمع سازمان ملل حضور نخواهد یافت. سوناک گفته که برنامه کاری پرمشغله او باعث شده تا در این رویداد حضور نیابد.

برخی از رسانه‌ها نیز گزارش داده‌اند که ماکرون، رئیس جمهور فرانسه به دلیل مشغله کاری در این دور از مجمع غایب است. گفته می‌شود ماکرون میزبان پادشاه انگلیس است.

برنامه کاری رئیسی و تیم همراه او

ابراهیم رئیسی، رئیسی دولت سیزدهم برای دومین بار برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد.

رئیسی پیش از عازم شدن به نیویورک درباره برنامه شرکت در این مجمع گفت: «نشست‌های دوجانبه و دیدار با سران کشورهای مختلف، نشست با رسانه‌های جمعی و نشست با سیاستمداران از جمله برنامه‌های حضور در سازمان ملل است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.