کد مطلب: ۸۶۷۹۹۱

رئیس جمهور در نشست سازمان ملل چه گفت؟

رئیس جمهور در نشست سازمان ملل چه گفت؟

رئیس جمهوری سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل را با دفاع از قرآن و محکوم کردن اهانت به این کتاب آسمانی آغاز کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سیدابراهیم رئیسی در سخنرانی خود در هفتادوهشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اشاره به اقدامات موهن به قرآن در برخی جوامع غربی، گفت: خدمت به محرومان، وفای به عهد، مبارزه با فقر و فحشا و بی‌عدالتی محتوای قرآن است. آیا این نخستین بار است که قرآن را می‌سوزانند؟ این مفاهیم تمدن‌ساز قرآن برای انسان هرگز نمی‌سوزد و ابدی است. آتش توهین و تحریف حریف حقیقت قرآن نمی‌شود.

وی افزود: سوزاندن قرآن، منع حجاب در مدارس و تبعیض‌هایی نظیر آن شایسته انسان معاصر نیست و پشت پرده این نفرت پراکنی طراحی بزرگتری وجود دارد.

رئیسی با بیان اینکه امروز جنایت علیه بشریت فقط استعمار ملت‌ها نیست بلکه هجوم به نهاد خانواده هم جنایت علیه بشریت است، اظهار کرد: تلاش برای حذف مفاهیم متعالی نظیر مادر، پدر و خانواده طبیعی، اقداماتی است که موجب انقطاع نسل بشر است. ما امروز نیازمند جنبش جهانی تعهد به خانواده هستیم.

رئیس دولت سیزدهم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جهان در حال تغییر و تحول به سوی یک نظم نوظهور برگشت‌ناپذیر است، گفت: نظم کهنه لیبرال که در سلطه سرمایه‌داران سیری‌ناپذیر بود کنار زده‌شده است. پروژه آمریکایی‌سازی جهان شکست خورده است. ملت ایران به مدد انقلاب اسلامی بیشترین روشنگری را در براندازی نقاب از چهره سلطه‌گران شرق و غرب داشته است. امید است با پدیدآمدن قدرت‌های نوظهور نظم جدیدی بر دنیا حاکم شود.

نباید شرق و غرب شکل بگیرد

وی افزود: امروز شاهد تلاش برخی کشورها برای شعله‌ور کردن آتش درگیری در نقاط مختلف جهان هستیم. جمهوری اسلامی ایران قاطعانه بر این باور است که نباید اجازه داد شرق و غرب جدید شکل بگیرد.

رئیسی با بیان اینکه برخی قدرت‌ها با ذهنیت جنگ سرد به دنبال قطب‌بندی جدید جهان هستند، تصریح کرد: ناامن کردن کریدورهای تجاری، تنزل کشورها از متحد به وابسته، ممانعت از رشد اقتصادی کشورهای مستقل و ایجاد جنگ‌های نیابتی در آسیا و اروپا بخشی از همین زنجیره شوم است.

وی ادامه داد: طنز ماجرا آن است که این اقدامات را به اسم دفاع از دموکراسی مطرح می‌کنند اما همه جهان از جمله ملت‌های ما در غرب آسیا می‌دانند که دموکراسی غربی صرفا اسم رمزی برای کودتا، اشغالگری و جنگ است. تکلیف دنیا با مکتب لیبرال دموکراسی مشخص است. می‌دانند دستکشی مخملی است که زیر آن دستی چدنی قرار دارد. مکتبی که می‌خواست الگوی جهان باشد حالا به درس عبرت تبدیل شده است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل در ارتباط با روابط با همسایگان اظهار کرد: ایران فصل نوینی از روابط سودمند با کشورهای همسایه را رقم زده و سیاست همسایگی جمهوری اسلامی سیاستی خیرخواهانه برای منطقه است؛ ما هر دستی را که برای دوستی دراز شود، به گرمی می‌فشاریم. جمهوری‌اسلامی ایران از حداکثر همگرایی اقتصادی و سیاسی منطقه‌ای حمایت می‌کند. آماده تعامل عادلانه با همه جهان هستیم.

رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع مذاکرات و برجام، اظهار کرد: خروج آمریکا از برجام نقض اصل مسلم وفای به عهد بود. این رفتار آمریکا عملا و برخلاف ادعاهایش، قانون‌گریزی و زورگویی را بجای همکاری تجویز کرده است.

رئیس دولت سیزدهم ادامه داد: آمریکا باید با اعتمادسازی اثبات کند که دارای حسن‌نیت است و اراده واقعی برای عمل به تعهدات خود و نهایی‌کردن مسیر دارد. اروپایی‌هایی نیز که در پی سال‌ها عدم پایبندی به تعهدات خود از جمله در لغو تحریم‌ها، اکنون برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌کنند باید درک کنند با سرعت گرفتن در مسیر پرهزینه تقابل، بازنده خواهند شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.